Wlan disconnecter hele tiden?
Fra : Ivan G

Dato : 17-11-03 20:44

Hej NG

Mit Wlan logger hele tiden automatisk af netværket, så jeg er nød til at
oprette forbindelsen igen. Det giver en del rod med
downloads/surfing/instant messengers m.m. Det er et kæmpe irritationsmoment.
Er det noget jeg skal pille ved for at holde forbindelsen?

Win XP fuldt opdateret
Vegas Wlan USB adapter
Belkin Access point

Ivan G

Fra : Ivan G

Dato : 17-11-03 21:39

"Ivan G" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse
> [...]
irritationsmoment.
> Er det noget jeg skal pille ved for at holde forbindelsen?

Jeg har netop taget tid på forbindelsen. Det lader til at forbindelsen
automatisk lukker efter 3 minutter og 10 sek. Jeg har nu gentaget proceduren
3 gange med samme resultat hver gang. Hvad kan det være..??

Ivan G

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-11-03 21:38

>Jeg har netop taget tid på forbindelsen. Det lader til at forbindelsen
>automatisk lukker efter 3 minutter og 10 sek. Jeg har nu gentaget proceduren
>3 gange med samme resultat hver gang. Hvad kan det være..??

Prøv at skifte kanal på dit access point.

/Jan

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-11-03 22:52

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> wrote in message

> Prøv at skifte kanal på dit access point.

Hvaa Ivan,
Har du prøvet kanalskiftet og virkede det?
Jeg spørger fordi en ven har det samme problem og det ville være rart at
kunne hjælpe ham med et snedigt lille trick...
Jeg troede egentlig at han blev koblet af hele tiden fordi han var lige
rigelig langt væk fra ap'en...

mvh,
Thomas

Fra : Ivan G

Dato : 17-11-03 23:05

Kan fint gøre det på AP´en, men hvor i Win XP gør jeg det for USB
donglen..??

Fra : Jan Bachman

Dato : 17-11-03 23:15

>Kan fint gøre det på AP´en, men hvor i Win XP gør jeg det for USB
>donglen..??

På mit Linksys-udstyr skal det kun ske på Access Pointet. Klienterne
fanger selv hvilken kanal der bruges. Mon ikke det er generelt

/Jan

Fra : Ivan G

Dato : 17-11-03 23:56

> På mit Linksys-udstyr skal det kun ske på Access Pointet. Klienterne
> fanger selv hvilken kanal der bruges. Mon ikke det er generelt

Jo......kan se på min kærestes bærbare, at de selv skifter kanal. Det hjalp
så ikke noget.

Fra : Jan Bachman

Dato : 18-11-03 14:18

>Jo......kan se på min kærestes bærbare, at de selv skifter kanal. Det hjalp
>så ikke noget.

Jeg læste flygtigt et sted, at XP kan provokere et access point til
hhv at disassociere og reassociere forbindelsen med minutters
mellemrum. Om det var produkspecifikt eller generelt ved jeg ikke. Der
blev anbefalet at opgradere til nyeste firmware på access pointet. Har
du prøvet det?

/Jan

Fra : Ivan G

Dato : 18-11-03 22:14

> [...]
> mellemrum. Om det var produkspecifikt eller generelt ved jeg ikke. Der
> blev anbefalet at opgradere til nyeste firmware på access pointet. Har

Er nu opdateret, men gør det stadig. Jeg har yderligere prøver med en anden
USB dongle af samme type. Den gør det også.

Fra : Michael Hansen

Dato : 19-11-03 12:52

Jeg sidder med samme problem, bare med et D-link 714+, Har også prøvet at
skifte kanal og til nyeste firmware også uden held. Jeg kører også med XP
pro. Har hørt om flere der har problemet, er der ingen som har en løsning.
Michael

Fra : Ivan G

Dato : 19-11-03 14:22

"Michael Hansen" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pro. Har hørt om flere der har problemet, er der ingen som har en løsning.

Jeg har lagt prtoblemstillingen ind på experten.dk. Hvis de hitter på en
løsning, skal jeg nok poste den her.

Ivan G

Fra : KsNa

Dato : 19-11-03 18:16

> [...]
XP

> Jeg har lagt prtoblemstillingen ind på experten.dk. Hvis de hitter på en

Der er noget med, at inde under netværksindstillinger kan der afkrydses at
XP skal styre WLANet, fjern dette hvis det er der.

(Frit efter huskeren, hjalp en med det for et par mdr. siden)

Mvh.
Kim

Fra : Ivan G

Dato : 20-11-03 16:32

> Der er noget med, at inde under netværksindstillinger kan der afkrydses at
> XP skal styre WLANet, fjern dette hvis det er der.
>
> (Frit efter huskeren, hjalp en med det for et par mdr. siden)

Jeps! Det lader tl at virke. Takker for tippet.

Det er i sådanne situationer men er glad for nyhedsgrupperne. Man sidder og
river sig i håret, og så kommer folk en til undsætning. Dælme bare dejlig.

Fra : KsNa

Dato : 20-11-03 18:16

> Jeps! Det lader tl at virke. Takker for tippet.

Dejligt med en tilbagemelding, det er det vi alle sammen bliver klogere af.

Mvh.

Kim

Fra : Michael Hansen

Dato : 24-11-03 15:41

Nærmere betegnet hvor, synes ikke jeg kan finde noget ala nedenstående??
Michael

Fra : KsNa

Dato : 24-11-03 16:47

> Nærmere betegnet hvor, synes ikke jeg kan finde noget ala nedenstående??
> Michael

Ja,jo - ehh. Det var frit efter hukommelsen, jeg bruger selv WLAN,
(højreklik på Netværkssteder, vælg egenskaber, højreklik på ikonet for din
LAN forbindelse og vælg egenskaber, så er du vist på rette vej), men det kan
da være at Ivan G kan guide dig, han har jo lige gjort det med sin egne PC.

Mvh.
Kim