Router eller switch ??? Til Stofa og Xbox ~
Fra : Wayne

Dato : 16-11-03 14:51

Hvad skal jeg bruge nu ????

Jeg er Stofa kunde, og har jeg været Beta tester af Xbox Live.
For det kom til at køre brugte jeg før en Router.... Dog med visse udfald
ved brug af Xboxen.
Når men det måtte jeg jo leve med, idet at Stofa ikke var særlig behjælpelig
med support.

Nu har Telia/Stofa så indgået aftale med Microsoft om brugen af Xbox Live på
Stofanet, og det er jo glædeligt !!!
Og Stofa foreskriver så at man skal bruge en switch for at det op at køre.
( Hvorfor kan jeg nu ikke bruge min Router ? )
Det har så været muligt at ændret det at skulle "logge på" til man nu er :
"Always on"
Stofa skulle bare kende de 2 MAC adresser fra henholdsvis PC og Xbox.
Så skulle det ikke er nødvendigt at tænde sin PC først for at logge på, hvis
man bare skal spille på sin Xbox !!

Men nu har jeg altså købt denne Router, så kan jeg ikke fortsætte med den ?,
og i så fald hvordan skal den nu konfigureres.

--
Mvh.
Lasse Tolderlund Jørgensen

Denne Mail er virus chekket
med Norton Antivirus 2003

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-11-03 15:45

"Wayne" <joerlund@hotmail.com> wrote in message news:3fb7809f$0$3770$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> med support.
>
> Nu har Telia/Stofa så indgået aftale med Microsoft om brugen af Xbox Live på

Hvad skal man indgå aftaler om at bruge xbox???

> Og Stofa foreskriver så at man skal bruge en switch for at det op at køre.
> ( Hvorfor kan jeg nu ikke bruge min Router ? )

fordi vel så den for sin egen IP adresse, og måske bliver der enddag fortrinsret i netværket så ping er bedre.. hvem
ved.

> [...]
> Så skulle det ikke er nødvendigt at tænde sin PC først for at logge på, hvis

Her for du så 2 IP adresser. en til pc og en til Xbox... og så er det låst med MAC adressen. så der ikke sker misbrug..

> Men nu har jeg altså købt denne Router, så kan jeg ikke fortsætte med den ?,
> og i så fald hvordan skal den nu konfigureres.

Joee.. så ville jeg da gå ud fra at du indtaster den MAC adresse du har oplyst til stofa som skulle være din XBOX....
der er nok en menu der heder MAC klone e.l

så er routeren også always On,,, og fungere som fx en almindelig adsl forbindelse, uden STOFA´s crap logon.