simpelt CAD program?
Fra : peet_dk

Dato : 16-04-01 16:18

Min far som er tømrer mangler et lille simpelt program til at regne
vinkler/mål ud på spær m.m. Som han så skal udskrive med mål på. Findes der
et godt et? Helst freeware

Fra : P.C.

Dato : 16-04-01 17:59

Hi

peet_dk skrev i meddelelsen <9bf2do$307p$1@news.cybercity.dk>...
>Min far som er tømrer mangler et lille simpelt program til at regne
>vinkler/mål ud på spær m.m. Som han så skal udskrive med mål på. Findes der
>et godt et? Helst freeware

Hos ;
http://www.cadopia.com/

kan du downloade IntelliCAD som er en udmærket AutoCAD erstatning.
-------- men ligesom i AutoCAD skal du nok passe lidt på at bruge
dimensionerings værktøjerne rigtigt. og huske at alle vinkel mål bliver regnet
ud i forhold til vinklens projektering på "skærmen" eller rettere det aktuelle
UCS. ------- Du kan ikke blot "gå ned" i en perspektivisk eller isonometrisk
afbildning og udpege en vinkel du vil måle. Så din far skal lære at flytte et
UCS eller også må han finde en 3D vinkel måle rutine :))
--------- IntelliCAD er free-ware og et rigtigt godt program til pengene ;))
Have a nice day.
P.C.

Fra : Peter

Dato : 22-04-01 10:20

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Min far som er tømrer mangler et lille simpelt program til at regne
> vinkler/mål ud på spær m.m. Som han så skal udskrive med mål på. Findes
der
> et godt et? Helst freeware

Kig på Ingeniørens hjemmeside www.ing.dk
For at gå direkte til CAD-programmer:
http://www.ing.dk/shareware/tek_cad.html
Der er masser at vælge imellem, inkl. beskrivelser.

Peter