Trådløs printserver???
Fra : Thorbjørn Spurré Jen~

Dato : 14-11-03 19:54

Jeg har en Trendnet TEW-PS1U printserver som jeg ikke kan få til at virke.
Når jeg tænder den kan jeg se dens MAC adresse på APet, men den får aldrig
forbindelse. Alle netindstillinger er korrekte.
APet er at D-Link DI-624. Jeg har også en bærbar conputer der har fin
forbindelse til APet, så jeg ved at det virker. Er der nogen der har nogle
forslag til hvad det er jeg gør galt?

På forhånd tak

Thorbjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 20:20

"Thorbjørn Spurré Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message news:xx9tb.10010$KS4.5263@news.get2net.dk...
> [...]
> APet er at D-Link DI-624. Jeg har også en bærbar conputer der har fin
> forbindelse til APet, så jeg ved at det virker. Er der nogen der har nogle

Hvis du har kryptering på accesspointet, er det sikkert derfor du ikke kan få det til at virke. Hvad med MAC filter?

Du siger jo at alle netinstillinger er korrekte, så er det jo ikke meget at komme efter...

Det kan evt. også være fordi printserveren er 802.11B og accesspointet er 802.11G men den burde være jo bagkompatibel.
men man kan aldrig vide når der blandes flere producenter ind.

Fra : Thorbjørn Spurré Jen~

Dato : 14-11-03 20:28

Jeg har ikke rørt ved MAC filtre. det hved jeg ikke engang hvordan jeg gør
endnu.
Hvilhen printserver ville du så fåreslå at jeg prøver? TRENDnet en var en
marget billig en så det kan moske være der den er gal. At de ikke er
kompatible.

Thorbjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 20:38

"Thorbjørn Spurré Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message news:p1atb.10297$_i5.3662@news.get2net.dk...
> [...]
> Hvilhen printserver ville du så fåreslå at jeg prøver? TRENDnet en var en
> marget billig en så det kan moske være der den er gal. At de ikke er

Klap nu lige hesten.. Har du tjekket at printserveren har fået en rigtig IP. Det kan være at den har en fast programeret
Ip adresse, som ikke er i det område som din dlink giver ud på DHCP serveren

Kig i manualen for printserveren.. det kan så være nødvendigt at ændre ipadresse på din computer så du kan konfigurere
printserveren

Fra : Thorbjørn Spurré Jen~

Dato : 14-11-03 20:44

Den har 192.168.0.1 som standart men den hat APet også så jeg har døbt den
192.168.0.4 men det virker stadig ikke. met et kabel kan jeg fint få kontakt
og konfigorere serveren på den IP. Men uden kabel kniber det lidt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-11-03 20:57

"Thorbjørn Spurré Jensen" <spurre@image.dk> wrote in message news:tgatb.10403$2u5.4520@news.get2net.dk...
> Den har 192.168.0.1 som standart men den hat APet også så jeg har døbt den
> 192.168.0.4 men det virker stadig ikke. met et kabel kan jeg fint få kontakt
> og konfigorere serveren på den IP. Men uden kabel kniber det lidt.

måske den skal sættes op til trådløs mode, så den ikke benytter kabel... men rene gætterier

Fra : Thorbjørn Spurré Jen~

Dato : 14-11-03 21:00

Jeg prøver mig lidt mere frem. så må jeg sprøge igen hvis det ikke kommer
til at virke.. men tak tor hjælpen

Thorbjørn