Netværk... mangler.
Fra : Martin og Christina

Dato : 12-11-03 18:25

Hej NG.

Jeg har lige købt en bærbar computer, som jeg skal bruge i forbindelse med
min uddannelse. Men jeg vil gerne have den skal kunne bruges på nettet, samt
den printer jeg har sat til den stationære computer.
Jeg har en ADSL forbindelse hos TDC, en D-link (Hub eller swicth), har
knaldet kabler i hvor der skal kabler til, og det hele funger med lys i
lamperne osv.
Men jeg kan ikke få puterne til at se hinanden, når jeg laver en forbindelse
ved hjælp af "opret et hjemme- eller mindre kontornetværk", den stationære
kan stadig gå på nettet, og har fået tilføjet et punkt i menuen start, som
hedder netværkssteder. Men den bærbare vil hverken det ene eller det andet.
Hvad gør jeg galt?
Har forsøgt at læse hjælp i windows, og søge lidt på nettet, men jeg har
ikke kunne finde noget der var relevant.

Håber nogen kan bære over med en rookie netværker.

Martin

Fra : Martin og Christina

Dato : 12-11-03 18:30

Jeg glemte at fortælle begge maskiner køre XP home, og begge har 100 mbit
netværk.

Håber det hjalp lidt

Martin

Fra : Alberto

Dato : 13-11-03 17:32

Er du sikker på at din bærbare PC har fået en ip adresse ?
Kan du pinge mellem maskinerne ?

Fra : Jasper Norman

Dato : 13-11-03 23:52

Hvad med firewall. Den er slået til som standard på XP.

/Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Alberto

Dato : 14-11-03 07:17

Når man ikke kan se den anden computer i netværket, er det fordi netbios
navnet ikke er tilgængelig.
Netbios navne sendes fra computerne via et broadcast ( til alle andre på én
gang).
Nu du tilslutter en ny computer kan der gå ca. 10 minutter inden den ses af
andre.
Dette skyldes at de forhandler om at være browsemaster.
Hvordan har din faste PC fået ip adresse ?
Hvordan har din bærbare fået en ip adresse ?
Hilsen Alberto

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-11-03 19:21

On Thu, 13 Nov 2003 23:52:26 +0100, "Jasper Norman"
<ahrensbach@fjernestele2adsl.dk> wrote:

> Hvad med firewall. Den er slået til som standard på XP.

Da ikke på LAN.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 14-11-03 19:54

> Da ikke på LAN.

Nej...... kun på NIC.

(XP`s wall er default slået til, og mener at et lan er = 127.0.0.1)

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-11-03 19:20

On Fri, 14 Nov 2003 19:53:51 +0100, "Jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

> Nej...... kun på NIC.

Det er i hvert fald ikke tilfældet for XP Pro.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 16-11-03 21:32

> Det er i hvert fald ikke tilfældet for XP Pro.

Jo, hvis man kører "guiden netværksinstallation"...... mener jeg den er, det
er noget siden den sidst har været i anvendelse.

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-11-03 19:09

On Sun, 16 Nov 2003 21:32:07 +0100, "Jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>>> Nej...... kun på NIC.

> Jo, hvis man kører "guiden netværksinstallation"...... mener jeg den er

Nå, det kunne være en forklaring. Den har jeg aldrig brugt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/