Port 4662
Fra : -= bgn =-

Dato : 12-11-03 17:48

Jeg kører Windows XP Pro Sp1a DK, har 1024/256 ADSL (TDC, Siemens
ExpressLink), gigalan på ASUS P4C800E-Deluxe, og jeg har ingen router.
Hvordan åbner jeg port 4662?

Bo

Fra : Jan

Dato : 12-11-03 18:10

Hvis du ikke router og firewall har på, så er porten åben.

Steffen
Hjælp til netværk www.birkeholms.dk

Fra : Henry

Dato : 12-11-03 18:12

> Jeg kører Windows XP Pro Sp1a DK, har 1024/256 ADSL (TDC, Siemens
> ExpressLink), gigalan på ASUS P4C800E-Deluxe, og jeg har ingen router.
> Hvordan åbner jeg port 4662?
Åbner port til hvad og i hvad, du har jo netop ingen router?

Om en port er åben på din PC eller ej er styret af de programmer du har
kørende, hvis du vil have den port åben så skal der være et program eller en
service der tilbyder et eller andet at koble sig ind på den port. F.eks. en
ftp server som tillader at ftp klienter kan koble sig op på port 21 (tror
jeg nok det er)

mvh
Henry

Fra : -= bgn =-

Dato : 12-11-03 18:31

Tak for jeres svar.
Spørgsmålet kom af at et program sagde det ikke kunne få forbindelse med
porten 4662.

Bo

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-11-03 20:11

-= bgn =- wrote:
> Tak for jeres svar.
> Spørgsmålet kom af at et program sagde det ikke kunne få forbindelse med
> porten 4662.

Hmmm.... hvilket program mon?

Mit spørgsml er: var det et program på din maskine der ikke kunne
forbinde sig til 4662 "ude i byen"?

Eller var det omvendt?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : ht

Dato : 13-11-03 12:01

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in news:3fb285b1
$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk:

> Hmmm.... hvilket program mon?

Heh - meget a propos, det pågældende program bruger også en UDP-
adresse, hvis port også skal være åben. Tjek hvilken port programmet
har valgt i opsætningen, det er forskelligt fra opsætning til
opsætning.

Mvh

HT

Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-11-03 14:16

> [...]
> adresse, hvis port også skal være åben. Tjek hvilken port programmet
> har valgt i opsætningen, det er forskelligt fra opsætning til

Tak for jeres "rammende" svar. Er det lettere at "styre" med en router?
)

Bo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-11-03 14:27

Bo Nielsen wrote:
> Tak for jeres "rammende" svar. Er det lettere at "styre" med en
> router? )

Næh - men måske lidt mere sikkert......

MED router skal du åbne de pældende porte i routerens firewall for at
trafikken kan slippe igennem, da alle porte ellers er lukket.

UDEN router skal du ikke gøre noget som helst, da der ikke er noget der
er lukket.

MEN hvis du har aktiveret en firewall - enten den indbyggede i Windows
XP eller ZoneAlarm eller en helt tredie - så er det nemmeste bare at
de-aktivere den mens du bruger det pågældende program.

Det er også nævnt i vejledningen til programmet på deres hjemmeside.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-03 18:34

In article <3fb386c3$0$304$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, jan@jve.dk
says...
> MED router skal du åbne de pældende porte i routerens firewall for at

Routere har ikke nødvendigvis firewall.

I en router forwarder man relevante porte til relevante IP-adresser på
bagsiden.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-03 12:59

On 2003-11-13, Jesper G Poulsen <ms2mogens@ingen> wrote:

> Routere har ikke nødvendigvis firewall.
>
> I en router forwarder man relevante porte til relevante IP-adresser på
> bagsiden.

Routere natter ikke nødvendigvis.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sight is a faculty; seeing is an art.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-11-03 01:54

In article <slrnbrc579.jo0.apj@slartibartfast.nerd.dk>,
apj@daarligstil.dk says...
> Routere natter ikke nødvendigvis.

Nej, men chancen for at finde en router der NAT'er er større end
chancen for at finde én med firewall

Det er NAT der gør routeren fordelagtig i nærverende problemstilling.