AXAPTA!! Nogen der ved noget
Fra : Per P.

Dato : 12-11-03 13:26

Hej

Jeg har søgt lidt rundt i de danske nyhedsgrupper for at finde en der kan
hjælpe mig med nendestående, men uden held. SÅ nu vil jeg også genere jer
lidt med det

Jeg er igang med et eksamensprojekt i lagerstyring og den virksomhed jeg
laver projektet hos bruger MS AXAPTA. Jeg er i gang med at udarbejde
ABC-analyser på deres råvarer, og i AXAPTA findes under "varer" et faneblad
der hedder "diverse". Og under "diverse" er der kategorisering af den
enkelte vare i A, B og C. Jeg har så i en test version givet nogle varenumre
en betegnelse og derefter forsøgt at lave en udskrift med A-varer fra
varekartoteket. Der sker bare ikke noget ud over at jeg kan se maskinen og
databasen kommunikerer og det kan de gøre i laaaang tid uden noget sker.

Alt dette skulle gerne resulterer i at jeg får implementeret brugen af
ABC-systemet, men jeg skal jo lige finde ud af hvordan det er sat op.

Nu ved jeg ikke om dette er den korrekte NG så henvis mig hvis venligst til
en anden hvis jeg er helt galt i byen. Og er der nogen der er vant til at
arbejde med AXAPTA så må de gerne give et bud.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat feb 2002: Det der.. det holder sgu nok....

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 12-11-03 13:42

"Per P." <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Med racende venlig hilsen
> Per M. Pedersen.....M for Motortosse
> Citat feb 2002: Det der.. det holder sgu nok....

Prøv dk.edb.database, men

Axapta, Financial, XAL og C5 er solgt på kunstig beskyttede markeder, hvor
adgang til viden om programmering koster dyrt for at sikre at der altid er
mangel på folk, som ved noget om produktet.

Når der er lidt overskud på markedet, så laver de en ny version med nogle
spredte opdateringer hist og pist, hvorefter de kræver reautorisation af
folk, der har betalt for adgang til markedet en gang. Folk kan heller ikke
starte for sig selv, hvis de er utilfreds med forholdene på deres
arbejdsplads, for man skal være 3 eller 5 personer som har købt
"uddannelsen" i den enkelte virksomhed, for at få lov til at beskæfte sig
med programmerne.

Jeg solgte selv XAL-tilretninger til 250 kr. pr. time i den virksomhed, jeg
var ansat i dengang XAL kom frem. Den pris var dikteret af de
markedskrafter, som fandtes i det da uregulerede marked dengang. Du kan
kaste et blik på markedet idag for at se hvad regulering kan gøre.

Carsten Overgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-11-03 17:34

In article <3fb226d5$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, per_p@wanadoo.dk
says...

Jeg kan se at du har sendt det samme indlæg til flere grupper uden at
krydsposte dem.

Her er et link til en vejledning der gør det lettere at følge med og
følge op på indlæg sendt til flere grupper...:

http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards