Hjælp: kan ikke få ftp til virke efter ski~
Fra : SortePer

Dato : 11-11-03 14:38

Vi har fået bredbånd ind i ejendommen hvor jeg bor, det er et stort netværk,
men nu kan jeg ikke få min ftp til at virke, kan det være at der er lukket
for port 21, hvordan finder man ud af hvad for nogle porte der er åbne ?,
man kan vil godt køre ftp fra en anden port ?

Fra : BOH

Dato : 11-11-03 16:49

SortePer wrote:
> [...]
> der er lukket for port 21, hvordan finder man ud af hvad for nogle
> porte der er åbne ?, man kan vil godt køre ftp fra en anden port ?

Det ville hjæple lidt hvis du uddybede det lidt.
Er du server eller klient. Hvad er dit OS og ftp-software?

Prøv passiv transfer hvis du er klient og sidder bag en firewall

Mvh Morten

Fra : SortePer

Dato : 11-11-03 17:52

Hej..
OK. jeg er server , OS = win xp. ftp-software = serv-u 4.1 har også
prøvet EFTP3Server men det virker ikke.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-11-03 19:51

On Tue, 11 Nov 2003 13:38:26 GMT, "SortePer"
<sorteper_as@hotmail.com> wrote:

> Vi har fået bredbånd ind i ejendommen hvor jeg bor, det er et stort netværk,
> men nu kan jeg ikke få min ftp til at virke, kan det være at der er lukket
> for port 21

Det kan være en mængde forskellige ting.

Lad os starte med at finde ud af, hvilken adresse, FTP-serveren
sidder på.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : SortePer

Dato : 11-11-03 20:23

På myip.dk har jeg 207.218.104.33 (sorteper.dyndns.dk) internt 192.168.31.27
i BulletProof siger den at "SERVER; Unable to start server, port 21 may
already be in use." ??
Kan man bare bruge en anden port ? prøvet port 20, så dur Bulletproof men
kan ikke komme ind

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-11-03 00:57

SortePer wrote:

> På myip.dk har jeg 207.218.104.33 (sorteper.dyndns.dk) internt 192.168.31.27
> i BulletProof siger den at "SERVER; Unable to start server, port 21 may
> already be in use." ??

Det kunne tyde på, at du har en anden FTP server kørende i forvejen, og
derfor nægter BulletProof at starte på standard FTP-port 21.

Har du f.eks. IIS (Internet Information Service) kørende i forvejen? Der
er nemlig indbygget FTP server i den, og hvis IIS er aktiv, så kan det
være dens FTP server der driller dig.

> Kan man bare bruge en anden port ? prøvet port 20, så dur Bulletproof men
> kan ikke komme ind

Det kan du godt. Du skal dog være opmærksom på, at der i XP er en
indbygget Firewall, som så vidt jeg husker pr. defaault kører. Om det
kan lade sig gøre, at konfigurere denne ved jeg ikke, da jeg ikke selv
har "rodet" med den, men det er der helt sikkert andre der ved noget om.
Du kan dog prøve at se om den er aktiv, og er den det, så prøv at slå
den fra, og prøv så igen med BulletProof på port 20. Kører den nu, ved
du da at det var firewallen der drillede

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
(Ret venligst selv til @ og . inden kontakt!)
Email....: news8[snabela]ddibbsystem[dot]dk

Fra : Jens

Dato : 13-11-03 07:53

"Elmo Jensen" <elmo@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

Port 20 er også i brug af xp`s indbyggede ftp.
Afstaller den indbyggede, eller brug port 2100 feks.
Det vil sige du både i serveren et sted skal indtaste port 2100, og i den
klient som skal ind skal bruge port 2100.
Det er umiddelbart lettere at afstallere den indbyggede ftpserver, fra
kontrolpanel - tilføj fjern windows komponenter -/IIS - ftp

> [...]
> den fra, og prøv så igen med BulletProof på port 20. Kører den nu, ved
> du da at det var firewallen der drillede

Den i xp indbyggede "firewall" kan slukkes, men ikke justeres.

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-03 08:45

On Tue, 11 Nov 2003 19:23:07 GMT, "SortePer"
<sorteper_as@hotmail.com> wrote:

> På myip.dk har jeg 207.218.104.33 (sorteper.dyndns.dk) internt 192.168.31.27

Godt så. Der er noget, der kører nat mellem 207.218.104.33 og
192.168.31.27. Hvad er det, og er det konfigureret til at smide
FTP videre til din adresse?

> i BulletProof siger den at "SERVER; Unable to start server, port 21 may
> already be in use." ??

Du har noget andet kørende på din pc, der bruger port 21. Kør:
netstat -ano | find ":21"
så får du yderst til højre et process id på den program, der
lytter på porten. I Windows Task Manager kan du så finde ud af,
hvad det er for et program.

-A

Fra : SortePer

Dato : 12-11-03 19:54

OK så kan jeg godt komme ind på port 21,,,, 1000 tak for hjælpen foreløbig,,
men det virker ikke endnu.

> Godt så. Der er noget, der kører nat mellem 207.218.104.33 og
> 192.168.31.27. Hvad er det, og er det konfigureret til at smide
> FTP videre til din adresse?

Fra stikket på vægen, går den til en HUB, fra hub til netkort (pc), men jeg
ved ikke om der er en firewall inden jeg får den ind i lejligheden, hvis det
betyder noget?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-03 20:47

On Wed, 12 Nov 2003 18:53:52 GMT, "SortePer"

> Fra stikket på vægen, går den til en HUB, fra hub til netkort (pc), men jeg
> ved ikke om der er en firewall inden jeg får den ind i lejligheden, hvis det
> betyder noget?

Kontakt din administrator. Han kan måske hjælpe dig. Men håb ikke
for meget på det, for der er sandsynligvis valgt en NAT-løsning,
fordi der ikke er offentlige adresser til jer alle.

-A