Oversættelse fra vb-script til php
Fra : Morten Snedker

Dato : 28-11-03 10:01

Håber der her er en/nogle PHP-kyndige, thi jeg kender nul og en fis
til det.

Nogen der kan/vil hjælpe med omsætte følgende vb-script til php?:

'--code begin
Function CreateRank()
Dim db
Dim rst
Dim sqlstr
Dim xpoint
Dim xrank

xpoint = -1
xrank = 1
sqlstr = "select id, point from ladder_1 order by point desc"

Set db = CurrentDb()
Set rst = db.OpenRecordset(sqlstr)
Do Until rst.EOF
With rst
If xpoint = -1 Then
xpoint = rst.point
End If
If rst.point < xpoint Then
xpoint = rst.point
xrank = xrank + 1
End If
sqlstr = "update ladder_1 set rank = " & xrank & " where id = " &
rst.id
db.Execute (sqlstr)
..MoveNext
End With
Loop

End Function
'---code end

På forhånd tak.

/Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-11-03 10:18

Morten Snedker uttered:
> Håber der her er en/nogle PHP-kyndige, thi jeg kender nul og en fis
> til det.

Hej igen :)

Nu skriver du ikke lige hvilken database du bruger - jeg har lavet
eksemplet med MySQL, det burde være ret nemt at rette til til en anden db.

<?php
$xpoint = -1;
$xrank = 1;
$sqlstr = "SELECT id, point FROM ladder_1 ORDER BY point DESC";
// jeg kan bedst lide UPPER CASE sql :)

$db = mysql_select_db( "user",
mysql_connect( "localhost", "user", "password") );
$rst = mysql_query( $sqlstr );
while( $row = mysql_fetch_row($rst) ) {
if( $xpoint = -1 || $row1] < $xpoint ){
$xpoint = $row[1];
}
$xrank++;
$sqlstr = "UPDATE ladder_1 SET rank=".$xrank." WHERE id=".$row[0];
mysql_query( $sqlstr );
}
?>

\\kristian
--
78% of all statistics are made up on the spot.

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-11-03 10:20

Kristian Thy uttered:
[snip til de sidste to linier:]
> }
> ?>

Her skulle nok stå

}
mysql_close( $db );
?>

hvis det skal være pænt og rydde op efter sig :)

\\kristian
--
My software never has bugs. It just develops random features.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-11-03 11:25

Kristian Thy wrote:
> Kristian Thy uttered:
> [snip til de sidste to linier:]

> Her skulle nok stå
>
> }
> mysql_close( $db );
> ?>
>
> hvis det skal være pænt og rydde op efter sig :)

I teorien ja ;)
I praktisk er det ligemeget :) (Med mindre der kommer en større bunke
kode efter).

Imho er det dog god kodeskik at gøre det ;)

mvh
Johan

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-11-03 10:21

Kristian Thy uttered:
Gah...

if( $xpoint = -1 || $row1] < $xpoint ){

Skal selvf. være

if( $xpoint == -1 || $row1] < $xpoint ){

\\kristian
--
"Le peuple américain est le seul peuple à être passé directement de la
préhistoire à la décadence sans passer par la civilisation."

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-11-03 10:23

Kristian Thy uttered:
> if( $xpoint == -1 || $row1] < $xpoint ){

Jeg skulle vist have været blevet i min seng...

if( $xpoint == -1 || $row[1] < $xpoint ){

\\kristian
--
"Don't eat more than you can lift"
--Miss Piggy

Fra : Morten Snedker

Dato : 28-11-03 10:27

On 28 Nov 2003 09:17:52 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

1000 tak, både for dette og dine to øvrige indlæg i samme tråd. Det
gør mange glade på www.sarladder.com !!

mvh /Snedker
---

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-11-03 10:52

Morten Snedker uttered:
> 1000 tak, både for dette og dine to øvrige indlæg i samme tråd. Det
> gør mange glade på www.sarladder.com !!

No problem.

I har da i øvrigt en rimelig giftig flash-høker på den side...

\\kristian
--
Talk is cheap because supply always exceeds demand.

Fra : Morten Snedker

Dato : 29-11-03 12:00

On 28 Nov 2003 09:52:27 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

>I har da i øvrigt en rimelig giftig flash-høker på den side...

Tak - det er mig, der er høker.

/Snedker
---

Fra : Kristian Thy