XML parsing og ÆØÅ problemer
Fra : Jacob Mogensen

Dato : 24-11-03 08:43

Når jeg parser et XML feed med indholdet "Danskudviklet overvågningsværktøj"
får jeg efterfølgende givet "Danskudviklet overvÃ¥gningsværktøj".

Jeg bruger følgende:

$xml_parser = xml_parser_create();

xml_parser_set_option($xml_parser, XML_OPTION_CASE_FOLDING, true);
xml_set_element_handler($xml_parser, "startElement", "endElement");
xml_set_character_data_handler($xml_parser, "characterData");
if (!($fp = fopen($file, "r"))) {
die("could not open XML input");
}

while ($data = fread($fp, 7000)) {
if (!xml_parse($xml_parser, $data, feof($fp))) {
die(sprintf("XML error: %s at line %d",
xml_error_string(xml_get_error_code($xml_parser)),
xml_get_current_line_number($xml_parser)));
}
}

characterData($parser, $data) gør ikke andet end at sætte $data ind i en
query, og det er så i denne query, at ÆØÅ kommer til at se mærkelige ud.

Nogen der kender til en løsning?

MVH
Jacob

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-03 23:14

On Mon, 24 Nov 2003 08:43:05 +0100, "Jacob Mogensen"
<jacob@gratis-ting.dk> wrote:

>Når jeg parser et XML feed med indholdet "Danskudviklet overvågningsværktøj"
>får jeg efterfølgende givet "Danskudviklet overvÃ¥gningsværktøj".

XML er pr. default i UTF-8-format. Det vil en XML-reader sandsynligvis
også acceptere. Derfor er din data blevet konverteret korrekt til
UTF-8.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: :) (og ikke *sxms*)

Fra : Jacob Mogensen

Dato : 25-11-03 18:34

Jeg fik nu løst problemet. Tak for hjælpen.