kontrol med download i et lille netværk
Fra : stigbert

Dato : 16-04-01 13:58

Hej alle
Jeg kører WOL 256 og har et lille netværk med 3 maskiner, som er forbundet
via hub.
Mit problem er, at ungerne ofte downloader betydelige mængder, hvilket går
ud over min hastighed.
(JA JA Jeg er ved at overveje at opgradere fx. til TDC 1Mbit til næsten
samme pris som WOL.s 256)
Her kommer så spørgsmålet: Findes der en måde at styre resourcerne på,
således at Fatter her kommer først i køen ?
Ikke noget med slesk tale, venlige henstillinger eller at hive stikket -
jeg
tænkte om der fandtes nogle opsætningsmuligheder i min CISCO 677 router
eller noget softwaremæssigt. ?
Det skal være sådan, at alle kan gå på nettet uden at en bestemt maskine
behøver at være tændt - altså ingen serverløsning.
Venlig hilsen
Stig

Fra : Ghashûl

Dato : 16-04-01 14:06

On Mon, 16 Apr 2001 14:58:27 +0200, "stigbert" <stigbert@worldonline.dk>
wrote:

> Findes der en måde at styre resourcerne på,
> således at Fatter her kommer først i køen ?

I MassDownloader (http://www.metaproducts.com/mpFrames.html) kan man
fortælle hvor hårdt det må presse linien (high/medium/low/background).

Hvis du installerer dette på dine ungers computer og får dem til at køre
i medium/low mode skulle der være nok båndbredde til dig selv ;)

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-04-01 14:20

"Ghashûl" <look@my-sig.ghashul.dk> wrote in message
> [...]
>
> I MassDownloader (http://www.metaproducts.com/mpFrames.html) kan man
> fortælle hvor hårdt det må presse linien (high/medium/low/background).

Er det ikke bare et download program?

Altså intet med selve styring af båndbredden til den enkelte computer?
Ellers ville det være en god ide´

hvis ungerne sidder og ser fx. tegnefilm Online.... Med mediaplayeren...
Så bruges download programmet jo ikke..

Fra : Ghashûl

Dato : 16-04-01 14:28

On Mon, 16 Apr 2001 15:19:45 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>Er det ikke bare et download program?

Jo.

>hvis ungerne sidder og ser fx. tegnefilm Online.... Med mediaplayeren...
>Så bruges download programmet jo ikke..

Nej, ved det...
Jeg forstod det som om de downloadede mange tunge filer og det ville
programmet hjælpe med.

Ved godt det ikke er en særligt god løsning men den er bedre end
ingenting (imo)