ASUS P2B & PIII
Fra : Peter Marker

Dato : 26-11-03 17:30

Hej

Er der en herinde der kan hjælpe mig ???

Har en ældre PC med et ASUS P2B bundkort og en PII/400
Nu har jeg så fået en PIII/650/133 processor og forventer
en "rigtig" hurtig PC. Mit RAM er 133 MHz

Men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal sætte jumperne...
Kan godt se at det har noget med CPU BUS frequency og
BUS frequency multible ...

Men uanset hvordan jeg sætter dem rammer jeg ikke 650 Mhz

Så håber på at en af jer kan huske bundkortet og kan hjælpe

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 17:40

"Peter Marker" <pmarker@post4.tele.dk> wrote in message
> Men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal sætte jumperne...
> Kan godt se at det har noget med CPU BUS frequency og
> BUS frequency multible ...
> Men uanset hvordan jeg sætter dem rammer jeg ikke 650 Mhz

Hvis jeg ikke tager fejl kan det ikke klar over 600mhz med mindre du
opdatere bios :)
ellers så står der hva jumperne skal stå på nede på bundkortet.. et af
asus's bedre kvaliteter :)

Fra : Peter Marker

Dato : 26-11-03 17:42

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opdatere bios :)
> ellers så står der hva jumperne skal stå på nede på bundkortet.. et af

Hej

Tak for dit hurtige svar - vil jeg prøve at gå på jagt efter .

mvh
Peter

Fra : Dennis Schafroth

Dato : 26-11-03 17:51

> [...]
> Nu har jeg så fået en PIII/650/133 processor og forventer
> en "rigtig" hurtig PC. Mit RAM er 133 MHz

Jeg har kørt med en Celeron 900/100 via slotkey i en P2B-DS (dual
motherboard. Endda med FSB på 112 MHz. De tidligere revisioner af (i
hvertilfald dual) bundkortet kunne ikke køre 133 MHz. Håber dette kan være
til hjælp.

Dennis

Fra : Peter Pan

Dato : 26-11-03 17:59

"Peter Marker" <pmarker@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal sætte jumperne...
> Kan godt se at det har noget med CPU BUS frequency og

Din processor er ikke 650 MHz/133 !. For det går ikke op. Det er enten 600
eller 666 MHz hvis det er en 133 FSB processor. Ellers er det en 650/100.

> Men uanset hvordan jeg sætter dem rammer jeg ikke 650 Mhz

Hvis det er en 133 MHz FSB processor kan du ikke sikkert at du kan ramme det
rigtige tal. De fleste P2B bundkort kan nemlig slet ikke køre FSB'en højere
end 112 MHz. Har du den aller sidste revision kan du godt. Men du
overclocker både FSB'en og AGP'en. (AGP'en kan kun køre 1/1 eller 2/3 af
FSB'en, så ved 133 kører AGPen 89 MHz istedet for de normale 66 MHz. Og det
kan mange grafikkort ikke lide)

Er det en 100 MHz FSB cpu, og dermed en 650 MHz processor er du meget bedre
stillet... Så skal du bare sætte jumperne så FSB'en står til 100, og være
totalt ligeglad med hvad multiplieren står til. (den er låst i processoren)

Du kan iøvrigt sagtens smide en hurtigere processor i uden de store
problemmer. Min søster kører med en Celeron 1100 i et P2B-F.

> Så håber på at en af jer kan huske bundkortet og kan hjælpe

Huske? Det er da langt fra en oldtidssag!

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 08:01

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemmer. Min søster kører med en Celeron 1100 i et P2B-F.

> Huske? Det er da langt fra en oldtidssag!

Hej

Der er vist lige noget jeg skal have undersøgt. Var inde og checke på ASUS
hjemmeside og antallet af jumpere i BUS freq multible passer ikke med det
antal der er på mit . Jeg har 4.
Men lige nu kører den som 500 Mhz og indtil videre er
det ok.
Tak for svarene

Peter

Fra : Jesper

Dato : 27-11-03 18:30

Kan du ikke stille alle jumpere i default ??? Jeg havde et Mobo engang, der
ikke havde understøttelse for den processor jeg havde i. Jeg mener kortet
understøttede op til 550 mhz, men det var en 650'er der sad i, og den blev
genkendt af Mobo'et (Gigabyte så vidt jeg husker). Men ASUS er jo ikke
ligefrem kendt for at lave dårlige kort, og deres opdateringer til BIOS er
også helt i top. Jeg har nu igen fået et ASUS Mobo i min maskine, efter at
have prøvet et Soltek, som var ganske fint, men ASUS er lige en anelse
nemmere at finde ud af , efter min mening.

MVH

Jesper

Fra : Mak

Dato : 29-11-03 18:25

> [...]
>
> Men uanset hvordan jeg sætter dem rammer jeg ikke 650 Mhz
>
> Så håber på at en af jer kan huske bundkortet og kan hjælpe

Lidt guf for P2Bxx ejere
http://www.ocworkbench.com/hardware/asus/133mhz.htm
http://www.ctechnet.com/hardware/Asus/P2BXX/asus_p2bxx_p3.htm
http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/p2b_procupgrade_faq.html#set_fsb_133

Jeg har selv et P2B rev. 1.02 som kører 933MHz (7x133) uden problemer.

Mvh
Mak