maskine kan ikke starte, hvad betyder hyle~
Fra : Dennis Andersen

Dato : 28-11-03 21:22

Når jeg vil starte en af vore maskiner op kommer der et langt hyl samt 3
korte, mener der er 3 det er ikke nemt at høre da de kommer lynhurtigt efter
hinanden.
Hvad kan der være gået galt, nogen bud?

Mvh Henning Lund

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-11-03 21:36

Dennis Andersen wrote:
> Når jeg vil starte en af vore maskiner op kommer der et langt hyl
> samt 3 korte, mener der er 3 det er ikke nemt at høre da de kommer
> lynhurtigt efter hinanden.
> Hvad kan der være gået galt, nogen bud?

Det er ikke standardiseret, dvs. det er forskelligt for producent til
producent. Se i bundkort manualen...

Nærmere kan jeg ikke komme det, men de informationer du giver.

--
Martin K

Fra : Dennis Andersen

Dato : 28-11-03 21:39

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nærmere kan jeg ikke komme det, men de informationer du giver.

Hvad skal du mere vide?

Henning

Fra : Tony

Dato : 28-11-03 21:41

> Hvad skal du mere vide?

Bundkortproducent og biosfabrikat.

Tony

Fra : Dennis Andersen

Dato : 28-11-03 21:47

"Tony" <mynsterm@n@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bundkortproducent og biosfabrikat.

Kinetiz 7B bios K7B V37

Henning

Fra : Henning Lund

Dato : 28-11-03 22:17

Dennis Andersen skrev:

> Kinetiz 7B bios K7B V37
>
> Henning

Hmmm nu kører den igen, 10 minutters strømafbrydelse var hvad der skulle
til, hvad mon kan være sket?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 09:31

Henning Lund wrote:

> Hmmm nu kører den igen, 10 minutters strømafbrydelse var hvad der skulle
> til, hvad mon kan være sket?

Et par gæt:

En "irret" forbindelse i et RAM-stik.

En kondensator fra den dårlige årgang, som havde en kortslutning der
forsvandt igen.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-03 11:42

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk] skrev:

> En kondensator fra den dårlige årgang, som havde en kortslutning der
> forsvandt igen.

Kan det ikke være "professoren" som har været for varm, jeg mistænker en
af ledningerne til blæseren for at have siddet fast i vingerne så
blæseren ikke kørte?
Der har intet været siden i går.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 15:44

Henning Lund wrote:

> Kan det ikke være "professoren" som har været for varm, jeg mistænker en
> af ledningerne til blæseren for at have siddet fast i vingerne så
> blæseren ikke kørte?

Joh, men hvis den har været så varm, så den ikke engang kunne nå til
Bios ved boot, så er dens resterende levetid nok blevet kraftigt forringet.
Test med memtest86, kun "cached tests".
L2-cachen kan have taget skade af det, og det giver
stabilitetsproblemer, som desværre ikke kan afhjælpes (bortset fra ved
at skifte processor).

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-03 18:10

Kom forresten i tanke om at hvis jeg trykkede del tasten inden den
hylende opstart, kunne jeg få bios skærmen frem.

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-03 17:58

> [...]
> L2-cachen kan have taget skade af det, og det giver
> stabilitetsproblemer, som desværre ikke kan afhjælpes (bortset fra ved

Tilsyneladende kører det uden problemer, jeg har lige prøvet at lade
maskinen lave en avi fil om til svcd og der har maskinen stået og
arbejdet hårdt i 8 timer uden at brokke sig.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 19:07

Henning Lund wrote:

> Tilsyneladende kører det uden problemer, jeg har lige prøvet at lade
> maskinen lave en avi fil om til svcd og der har maskinen stået og
> arbejdet hårdt i 8 timer uden at brokke sig.

...og der er ingen underlige "artifacts" i svcd'en?

Fra : Henning Lund

Dato : 29-11-03 19:13

Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk] skrev:
> ..og der er ingen underlige "artifacts" i svcd'en?

Fejler intet.

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-03 00:25

Henning Lund wrote:

> Fejler intet.

Godt, så må den have overlevet - den skal også op omkring 85-90°C før
der begynder at ske noget med den.