Computer restarter midt i det hele
Fra : KB

Dato : 27-11-03 22:10

Hej

En computer bestående af:

Athlon XP 2000+
Soltek SL-75FRN2-L
2x256 mb DDR2700
MSI Geforce 4 TI4200 64 MB ram
IBM 40GB harddisk
WinXP

Computeren genstarter pludselig. Komponenterne er ikke for varme og der er
ikke noget specielt tidspunkt. I dag stod den hele dagen, mens i går skete
det 4-5 gange. Der er dog partitioneret 2 GB til windows installation, og
der er 300 mb tilbage på denne partitionen.

Hvad kan der være galt?

Mvh.
Kenneth
På vegne af en kammerat

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-11-03 22:26

"KB" <kboyeFJERN_DETTE@bjoernemosen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det 4-5 gange. Der er dog partitioneret 2 GB til windows installation, og
> der er 300 mb tilbage på denne partitionen.

Der opstår nogle gange fejl i programmer, derfor mener Windows XP at det er
tid til at genstarte..
Du kan forhindre dette ved at højreklikke på 'Denne Computer'
Egenskaber -> Avanceret -> Start og Genoprettelse -> Indstillinger
Her fjerner du fluebenet fra 'Genstart Automatisk'

Så skulle det problem være løst..
Og så lige for en god ordens skyld vil jeg lige minde om at dette spørgsmål
hører hjemme i:

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)

Fra : MicJen

Dato : 28-11-03 10:57

Hej!

Hvis det er et hardware problem lyder det lidt som varmeudviklingen. Men det
har du styr på. Det kan være rammen. Kan evt. testes med memtest86.

Og Laziter så ved han jo ikke hvad der er galt, så for god ordens skyld er
det jo ikke til at vide (for ham) om problemet hører hjemme i en anden
gruppe.

Mvh
Michael

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-11-03 11:42

"MicJen" <jtmj@FJERN_DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Og Laziter så ved han jo ikke hvad der er galt, så for god ordens skyld er
> det jo ikke til at vide (for ham) om problemet hører hjemme i en anden
> gruppe.

Nej det har du selvfølgelig ret i, det var nu heller ikke for at lege
betjent eller noget, havde bare ikke lige tænkt over det med varmen men var
mere software fokuseret..
Undskylder mange gange.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 27-11-03 22:30

> [...]
> det 4-5 gange. Der er dog partitioneret 2 GB til windows installation, og
> der er 300 mb tilbage på denne partitionen.

Jeg ved ikke lige hvad det er der er galt, og har ikke noget svar til
hvordan problemet bliver løst. MEN måske kan du forhindre din pc i at
genstarte automatisk ved fejl!
Tryk windowstast+pause, vælg fanebladet avanceret > start og genoprettelse >
Fjern flueben i "genstart automatisk" under "systemfejl"

(PS. guiden er lavet ud fra Win2k.. går ud fra at det er nogenlunde det
samme i WinXP)

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!