Athlon 64 med windows XP home
Fra : jg

Dato : 27-11-03 09:07

For en måneds tid siden har jeg købt en Athlon 64 med windows XPhome
version. Glæden var stor men kortvarig. 2 gange er min maskine gået ned med
fejl i windows med indlæsning af windows som følge af fejlen. Begge gange
har jeg afleveret maskinen til sælgeren som siger, at maskinen ikke fejler
noget. Den anden gang jeg har været der har de opdaget at der var en skjult
bruger på min maskine. Mit spørgsmål går ud på hvordan ser jeg i windows
home edition en skjult brugerkonti? Den bliver jo ikke vist under
brugerkonti.
Jeg kører med Norton 2002. Kan den lave sådan en? Eller er der en som kom
ind på min maskine uderfra og beskadigede mine filer? Det var 2 forskellige
fejl. Jeg har en ADSL forbindelse.
Er der andre af jer som har haft problemer med Athlon 64?

Fra : Reno Raines

Dato : 27-11-03 10:05

> version. Glæden var stor men kortvarig. 2 gange er min maskine gået ned
med
> fejl i windows med indlæsning af windows som følge af fejlen. Begge gange

Hej,

der kan være utroligt mange grunde til din maskine går ned. Beskriv
detaljeret din hardware og hvilke drivers og biossettings du bruger. Hvis du
ikke har opdateret Win XP via MS-hjemmeside så gør det.
Mht. "den skjulte bruger" - tænker du på den brugerprofil der muliggør
Remote Assistance eller er det Guest-profilen?

Mvh

RR

Fra : jg

Dato : 27-11-03 11:14

Når man kigger på brugerprofiler er der kun mit eget og gæsteprofil. Ikke
desto mindre har sælgeren fundet en skjult profil, som han viste mig da han
lagte mit harddisk på sit eget computer som kørte WIN pro. Der er det nemt
at se.Skjult profil=en bruger som Du ikke kan se under fanen brugerkonti med
alle rettigheder.
Jeg ved ikke så meget om Bios, men jeg kører med K8T Neo bundkort som er
specielt designet til AMD 64, serial ATA raid med de nye små kabler til
harddidk og 5600 grafikkort med 256 MB hukommelse. Se nærmere opsætning hos
edbgiganten.

Fra : jg

Dato : 27-11-03 11:17

Det er jo ikke bare at den går ned. Vigtige filer bliver ødelagt. Den første
gang var maskinen hel død og den anden gang kunne den startes i sikkerheds
tilstand. Den eneste driver som blev installeret ekstra er fra ARCHOS player
som WIN ikke kender. Desuden shockwave player og Flashplayer.

Fra : SonnyBoy

Dato : 27-11-03 09:40

On Thu, 27 Nov 2003 09:06:47 +0100, "jg" <f1950@hotmail.com> wrote:

>For en måneds tid siden har jeg købt en Athlon 64 med windows XPhome
>version.

Fejl 40 ?!

Fra : SonnyBoy

Dato : 27-11-03 11:14

> [...]

>ind på min maskine uderfra og beskadigede mine filer? Det var 2 forskellige

Har du bredbåndsrouter ?

Er din WinXP fuldt opdateret over Windows Update ?

Har du hentet filer / programmer eller andet ned fra nettet ??

Fra : jg

Dato : 27-11-03 11:52

Ja jeg har bredbåndsrouter
Win er opdateret
Ingen prog. hentet fra nettet. Ingen instalation af edonkey eller lignende.
Har haft installeret ikke helt lovlige prog som Macromedia men nåede ikke at
bruge dem. Maskinen har været bootet siden da op til flere gange. Lige nu
venter jeg på fejl. Ingen prog. ud over windows og Norton.
Hentet driver til Archos player, shockwave og flash player.

Fra : SonnyBoy

Dato : 27-11-03 12:29

On Thu, 27 Nov 2003 11:51:46 +0100, "jg" <f1950@hotmail.com> wrote:

>Ja jeg har bredbåndsrouter
>Win er opdateret

Så får du næppe 'fremmede' ude fra nettet.

> [...]
>venter jeg på fejl. Ingen prog. ud over windows og Norton.
>Hentet driver til Archos player, shockwave og flash player.

Hvis de ellers er hentet på officielle sites burde det heller ikke gi
problemer....

Den skjulte 'bruger' kan jeg ikke gennemskue - Det er næppe en
trojansk hest fra internettet, men kan selvfølgelig komme fra dit
intranet (eller een der har fysisk adgang til din maskine...

Men mest sandsynligt er nok en hardwarefejl der gør maskinen ustabil -
Om problemet ligger i harddisken, bundkortet eller RAM'en er ikke til
at sige herfra.

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-03 12:43

"jg" <f1950@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
forskellige
> fejl. Jeg har en ADSL forbindelse.
> Er der andre af jer som har haft problemer med Athlon 64?

Det kan være defekt ram.
Det vil give omtalte datakorruption

Kan du evt. huske de præcise fejlbeskeder?

Programmet memtest86 understøtter desværre ikke A64 endnu.
Men der er vist en uofficiel version der gør.
Den har jeg bare ikke noget link til.

Fra : jg

Dato : 27-11-03 12:50

Man kunne desværre ikke se noget i loggen. Sælgeren har testet alle
komponeneter og siger maskinen ikke fejler noget

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-11-03 13:19

> Man kunne desværre ikke se noget i loggen. Sælgeren har testet alle
> komponeneter og siger maskinen ikke fejler noget

Det er meget muligt,
Men jeg vil under all omstændigheder selv teste.
Se denne tråd for info om Memtest + A64
http://www.amdzone.com/forums/messageview.cfm?catid=26&threadid=70051

Den kan jo heller ikke være helt fejlfri, når skidtet går ned.

Fra : jg

Dato : 27-11-03 14:30

lyder fornuftigt nok

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-11-03 16:53

"jg" <f1950@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> forskellige fejl. Jeg har en ADSL forbindelse.
> Er der andre af jer som har haft problemer med Athlon 64?

Kan Athlon64 overhovedet køre med Home versionen.

Her tlnker jeg på at Athlon64 har sin egen HyperThread, som vil sige der er
2 logiske processorer. XP Home versionen er kun designet til 1 fysisk, men
er den out_of_the_box kompatibel med HyperThread?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-11-03 17:29

> [...]
> 2 logiske processorer. XP Home versionen er kun designet til 1 fysisk, men
> er den out_of_the_box kompatibel med HyperThread?!

Hej Bjarke
Jeg kører XP Home og P4 HT ingen problemer her virker ok Hvis man kører
Bootvis og analyserer opstarten vil den vise både Processor 0 og 1 så HT
kører ok på XP Home
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen