Spørgsmål ang. kompatibel Cpu og MoBo
Fra : MD

Dato : 26-11-03 23:22

Hej NG.

Er et ECS L7VTA ATX Bundkort, kompatibelt med En
AMD Athlon Thoroughbred xp 2400 + box Processor?

Jeg har (vidst nok...!? ) fundet ud af, at processoren kører med
266Mhz på bussen, og bundkortet kun kører op til 166Mhz - er det rigtigt,
eller tager jeg fejl?

På forhand 1000 tak.

Mvh MD

Fra : Bjørn

Dato : 26-11-03 23:27

De 166mhz som motherboardet kører er DDR, altså 333MHZ FSB det kan køre med.

Så ja, det kan sagtens klare det. :)

Fra : Brian Lund

Dato : 27-11-03 00:07

> De 166mhz som motherboardet kører er DDR, altså 333MHZ FSB det kan køre
med.

Omvendt mener du, de 166 MHz er FSB, og det er det samme som 333 DDR

CPUen kører 266 DDR, dvs. 133 FSB :)

DDR betyder Double Data Rate, og det forklarer hvorfor DDR er det dobbelte
af FSBen ;)

Brian

Fra : Anders Pedersen

Dato : 27-11-03 20:23

On Wed, 26 Nov 2003 23:21:49 +0100, MD wrote:

> [...]
>
> Jeg har (vidst nok...!? ) fundet ud af, at processoren kører med
> 266Mhz på bussen, og bundkortet kun kører op til 166Mhz - er det rigtigt,

forkert gruppe
dk.edb.hardware.bundkort

--
Med Venlig Hilsen