IBM-computere og RAM?
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 12:52

Hej.

Jeg har en gammel IBM-computer stående - en P2 350 Mhz., som der kun er 32
Mb. RAM i. Kan jeg uden problemer smide flere almindelige SD-RAM i, eller
bruger IBM en særlig type RAM?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 26-11-03 15:08

Jeppe Vestergaard wrote:

> [...]
> Mb. RAM i. Kan jeg uden problemer smide flere almindelige SD-RAM i, eller

Det burde være ok, men slå maskinen op på IBM's hjemmeside for en ordens
skyld. Hvis du bruger serienumret kan du finde alt om maskinen, det kan
man gøre med selv en 20 år gamel IBM PC eller udvidelseskort så du burde
ikke havde nogen problemer.

Mvh

Bruno

Fra : JK

Dato : 26-11-03 19:17

On Wed, 26 Nov 2003 12:52:00 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote:

> [...]
>Mb. RAM i. Kan jeg uden problemer smide flere almindelige SD-RAM i, eller

Low density ram vil køre korrekt. Men high density ram vil enten tælle
op til halvdelen eller slet ikke boote.

Du skal bruge type nr. og model. Det står i reglen under bunden på
kabinet.

Derefter sætter du det ind: type-model

i quick path på denne site:

http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/pageRedirect.do?page=IBM+Aptiva;doctype=Downloadable+files;subtype=BIOS