/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Backup på ekstern HD
Fra : Peter Ulriksen


Dato : 25-11-03 21:51

Jeg sidder på kontoret/lager i et lille firma. Vi har sådan nogle gamle 4GB
bånd (næsten som kassettebånd) til at stå for backup. De duer ikke mere.

Jeg har kig på Maxtor Personal Storage 3000LS 40GB

Det er en ekstern Harddisk. Kender nogen denne disk? Vil det være fornuftigt
at bruge en sådan disk til at lave backup på? Jeg overvejede også en
brænder, men løsningen forekommer mig noget kluntet!

Venlig hilsen Peter Ulriksen



 
 
Michael Rasmussen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 25-11-03 22:03

"Peter Ulriksen" <peter.ulækkersen@mail.dk> wrote:

>Det er en ekstern Harddisk. Kender nogen denne disk? Vil det være fornuftigt
>at bruge en sådan disk til at lave backup på? Jeg overvejede også en
>brænder, men løsningen forekommer mig noget kluntet!

En extern harddisk er en udmærket løsning til backup....

<mlr>


Martin Kirschmeyer (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 25-11-03 22:40

Peter Ulriksen wrote:
> Jeg sidder på kontoret/lager i et lille firma. Vi har sådan nogle
> gamle 4GB bånd (næsten som kassettebånd) til at stå for backup. De
> duer ikke mere.

OK...


> Jeg har kig på Maxtor Personal Storage 3000LS 40GB

Jeg har selv en Maxtor Personal Storage 3000LE 40GB, som jeg bruger til
backup. Det fungerer super. Men om det er optimalt til et firma ved jeg
ikke... Der skal man måske have fat i en rigtig tape backup...


> Det er en ekstern Harddisk. Kender nogen denne disk? Vil det være
> fornuftigt at bruge en sådan disk til at lave backup på?

Jeg gør der selv...


> Jeg
> overvejede også en brænder, men løsningen forekommer mig noget
> kluntet!

Jep...

--
Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!



Peter Ulriksen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Ulriksen


Dato : 25-11-03 23:00


> Jeg har selv en Maxtor Personal Storage 3000LE 40GB, som jeg bruger til
> backup. Det fungerer super. Men om det er optimalt til et firma ved jeg
> ikke... Der skal man måske have fat i en rigtig tape backup...

Det er netop tape-backup vi har i forvejen, er det bedre end en harddisk?
Som sagt tvivler vi meget på det sytstem vi har nu...
Tak for svaret!
Peter



Martin Kirschmeyer (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Kirschmeyer


Dato : 25-11-03 23:13

Peter Ulriksen wrote:
> Det er netop tape-backup vi har i forvejen, er det bedre end en
> harddisk? Som sagt tvivler vi meget på det sytstem vi har nu...

Ja.. men i en noget forældet version! Det normale er at der kan være 200 GB
pr. bånd, og en Tape station koster vel i omegnen af 30k... Jeg tror stadig
på, at Tape er noget af det bedste backup.


> Tak for svaret!

Ingen årsag...

--
Martin K
www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!



Michael Rasmussen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 25-11-03 23:24

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Ja.. men i en noget forældet version! Det normale er at der kan være 200 GB
>pr. bånd, og en Tape station koster vel i omegnen af 30k... Jeg tror stadig
>på, at Tape er noget af det bedste backup.

Mediet spiller vel en mindre rolle ?!

Det vigtige må være at der taget backup helt regelmæssigt, gerne i
flere niveauer. Og at backup'en opbevares et helt andet sted end
originalen.

<mlr>

ct (25-11-2003)
Kommentar
Fra : ct


Dato : 25-11-03 23:42


> Mediet spiller vel en mindre rolle ?!

- ikke før man taber mediet på gulvet første gang

en harddisk er ikke det mest sikre medie, men giver jo mange fordele og en
god pris.

jeg vil sige det er op til temperamentet hvad man vil, og hvad man kan
undvære. Er det virkeligt vigtige ting for firmaet som man absolut ikke kan
undvære, vil jeg stadig mene at en løsning med bånd er *klart* at
foretrække. Hvis ikke i ligger stille i en hel eller flere dage ved at miste
dataene, er en hd vel ok

Claus



Peter Ulriksen (26-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter Ulriksen


Dato : 26-11-03 00:20



> jeg vil sige det er op til temperamentet hvad man vil, og hvad man kan
> undvære. Er det virkeligt vigtige ting for firmaet som man absolut ikke
kan
> undvære, vil jeg stadig mene at en løsning med bånd er *klart* at
> foretrække. Hvis ikke i ligger stille i en hel eller flere dage ved at
miste
> dataene, er en hd vel ok
>
> Claus
>

Ja... men skal det gå galt, så skal *begge* harddisks også brænde sammen på
samme tid, eller kontoret skal oversvømmes eller brænde ned til grunden...
jeg satser. Så vigtige de data vist heller ikke...

Tak for det
Peter Ulriksen



David T. Metz (26-11-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 26-11-03 02:44


"Peter Ulriksen" <peter.ulækkersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc3e39e$0$17616$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Ja... men skal det gå galt, så skal *begge* harddisks også brænde sammen

> samme tid, eller kontoret skal oversvømmes eller brænde ned til grunden...
> jeg satser. Så vigtige de data vist heller ikke...

Har i UPS? Ellers er det ikke helt usandsynligt at I mister alle data, hvis
I kun har én hd til back-up (et slemt strømudfald under udførelse af
back-up - så står original og back-up af samtidig).

Hvis du var vant til 4G bånd så er dvd-skiver vel ikke mere bøvlede? Ellers
vil jeg foreslå mindst to hd.

David



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste