HD temp
Fra : Jakob Lykke Poulsen

Dato : 24-11-03 21:02

Er der nogen der kender en ca. temp for hvad en Seagate Barracuda HD skal
være. Min er mellem 45-47 grader.
Er det for meget for en HD?

/Jakob

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 24-11-03 21:43

On Mon, 24 Nov 2003 21:02:11 +0100, "Jakob Lykke Poulsen" <lock@c.dk>
wrote:

>Er der nogen der kender en ca. temp for hvad en Seagate Barracuda HD skal
>være. Min er mellem 45-47 grader.
>Er det for meget for en HD?

I følge databladet må den være op til 60 grader under drift, så det
der burde ikke være noget problem.

Tomas

Fra : Leony

Dato : 24-11-03 21:49

In news:3fc263d2$0$27319$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Jakob Lykke Poulsen <lock@c.dk> typed:

> Er der nogen der kender en ca. temp for hvad en Seagate Barracuda HD
> skal være. Min er mellem 45-47 grader.
> Er det for meget for en HD?

Det er rimeligt lunt. Det kunne være du skulle overveje lidt køling.
Seagate plejer ellers at være kølige, hvorimod Maxtor tit ligger meget
højt på temperaturskalaen.

Prøv i øvrigt at læse gamle tråde i news:dk.edb.hardware.drev hvor dit
spørgsmål har været diskuteret et par gange.
Hvis du ikke finder det du søger, så kan du jo starte en ny tråd.
I øvrigt diskuteres der kun harddiske i drevgruppen, så der vil du finde
eksperterne.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 22:00

In article <3fc263d2$0$27319$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, lock@c.dk
says...
> Er der nogen der kender en ca. temp for hvad en Seagate Barracuda HD skal
> være. Min er mellem 45-47 grader.

Det vil jeg sige er for højt.

> Er det for meget for en HD?

Ja, den skal ned med 10-15 grader. T-Hansen har en harddiskkøler til en
hund. Det er et godt køb

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen