Musmåtte
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 19:12

Greetings!

Jeg er på jagt efter et godt underlag til min mus.

Musen er en Logitech kuglemus med teflontape. Jeg overvejer at købe en
blank glashylde i Silvan, men, men, men... Vil den være god som
underlag?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-11-03 19:43

On Mon, 24 Nov 2003 19:12:04 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
>
> Musen er en Logitech kuglemus med teflontape. Jeg overvejer at købe en
> blank glashylde i Silvan, men, men, men... Vil den være god som

Jeg ved ikke om musen vil kunne "stå" fast på en glat glasplade, men du
skal lige være opmærksom på at glas jo er ret "koldt". Jeg har haft en
Icemat og min MS Intellimouse Explorer kørte rigtigt godt på den, men
jeg syntes at det var ubehageligt at have håndleddet liggende på den
kolde glasplade. Desuden larmer det en hel del når man bevæger musen,
hvis der er lidt skidt/støv på pladen.

Nu har jeg ganske alm. blå stof/neoprenmåtte til en 20'er - den er langt
mere behagelig og virker lige så godt.

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 20:09

Jesper Rasmussen wrote:
> Jeg ved ikke om musen vil kunne "stå" fast på en glat glasplade,

Det ved jeg heller ikke - så hellere den ægte vare...

> [...]
> haft en Icemat og min MS Intellimouse Explorer kørte rigtigt godt på
> den, men jeg syntes at det var ubehageligt at have håndleddet

Jeg har også en IceMat og er meget tilfreds med den. Den kan da godt være
lidt kold lige i starten, men det bliver den jo ikke ved med at være. Jeg
synes i hvert fald ikke det er et problem...

> Desuden larmer det en hel del når
> man bevæger musen, hvis der er lidt skidt/støv på pladen.

Det er et tilvendingspørgsmål. Det larmer /meget/ når måtten ikke er ren,
men ellers synes jeg den er perfekt...

> Nu har jeg ganske alm. blå stof/neoprenmåtte til en 20'er - den er
> langt mere behagelig og virker lige så godt.

Den kan ikke være lige så præcis - det er ikke muligt

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 20:55

In article <3fc25761$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...
> Jeg har også en IceMat og er meget tilfreds med den. Den kan da godt være

Hvordan er overfladen på en Icemat?
Hvor køber man sådan én henne?

> Det er et tilvendingspørgsmål. Det larmer /meget/ når måtten ikke er ren,
> men ellers synes jeg den er perfekt...

Holder man ikke sin musmåtte ren?

> Den kan ikke være lige så præcis - det er ikke muligt

Og musen kan ikke glide lige så godt...

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 21:11

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvordan er overfladen på en Icemat?

Den er så'en lidt ru i det. Lidt matteret ville jeg nok kalde det...

http://www.icemat.com/

> Holder man ikke sin musmåtte ren?

Jo! Altid - jeg siger bare hvad der kan ske...

> Og musen kan ikke glide lige så godt...

Nixen

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 20:54

In article <8qoo0oorybth.17soagoea0er2.dlg@40tude.net>, news1@fuglsang-
rasmussen.invalid says...
> Jeg ved ikke om musen vil kunne "stå" fast på en glat glasplade, men du

Det var også min tanke.

> skal lige være opmærksom på at glas jo er ret "koldt". Jeg har haft en

Det er ikke noget problem - den kan varmes op fra bagsiden

> kolde glasplade. Desuden larmer det en hel del når man bevæger musen,
> hvis der er lidt skidt/støv på pladen.

Min nuværende måtte bliver rengjort jævnligt; jeg kan ikke klare en mus
på snavset overflade.

> Nu har jeg ganske alm. blå stof/neoprenmåtte til en 20'er - den er langt
> mere behagelig og virker lige så godt.

Jeg har prøvet adskillige underlag i tidens løb og almindelige måtte-
typer har bestemt ikke været blandt de bedste.

Min bedste mus/måtte-kombination til dato er den optiske A4tech som
sidder på OS/2-maskinen.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 24-11-03 21:46

On Mon, 24 Nov 2003 20:53:34 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er ikke noget problem - den kan varmes op fra bagsiden

OK - så hjælper det på det.

> Min nuværende måtte bliver rengjort jævnligt; jeg kan ikke klare en mus
> på snavset overflade.

Jojo, min Icemat var heller ikke beskidt. Jeg oplevede bare at der
skulle meget lidt til før musen begyndte at larme - og kan du forestille
dig lyden af små sandkorn der bliver trukket henover en glasplade? Så
har du den lyd det giver. Og det som sagt selvom måtten ikke var
"beskidt".

> Jeg har prøvet adskillige underlag i tidens løb og almindelige måtte-
> typer har bestemt ikke været blandt de bedste.

Det er da også meget muligt at præcisionen på min stofmåtte ikke er helt
på højde med en Icemat, men med mit forbrug (der ikke inkluderer det
helt vilde 3-D spilleri) bemærker jeg det ikke.

Mange sværger også til fUnc fra Everglide:
http://www.everglide.co.uk/shop.php?show_group=10

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 24-11-03 21:53

Jesper Rasmussen wrote:
> Mange sværger også til fUnc fra Everglide:
> http://www.everglide.co.uk/shop.php?show_group=10

Helt rigtigt! Den er også rigtig fed at bruge, men den ser ikke lige så pæn
ud på skrivebordet som et IceMat...

--
Martin K

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-03 22:03

In article <3fc26f86$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com says...
> Helt rigtigt! Den er også rigtig fed at bruge, men den ser ikke lige så pæn
> ud på skrivebordet som et IceMat...

Den skal ikke se fed ud, den skal virke...

Fra : Uni Bull

Dato : 25-11-03 14:14

Jesper Rasmussen wrote:
> Mange sværger også til fUnc fra Everglide:
> http://www.everglide.co.uk/shop.php?show_group=10

Ubetinget! fUnc1030 er ganske enkelt fremragende!
--
Uni Bull
København K