SHIT!!! datarekonstruktion af formateret H~
Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 24-11-03 17:22

Hej Alle

Undskyld sproget men sådan har jeg det...........

Jeg har ved en fejl kommet til at formatere en HD FAT32 med NTFS og fået
lagt WIN2000 på den.STOR fejl da den faktisk indeholdt 4 års digital
foto........ JA .....JAAAAAA jeg ved godt at jeg jo bare tager mine cd/dvd
skiver hvor jeg har kopi af dem liggen frem og lægger dem ind igen UPS det
er bare lige det at de ikke findes. Backup er åbenbart noget jeg får andre
til at gøre og selv glemmer eller rettere udsætter til imorgen.......
;-((((.

NÅ nu er skaden sket og jeg har brugt meget tid på nette og har også ringet
til bl.a. IBAS der da gerne ville hjælpe men det koster lige 2500 + moms for
forundersøgelsen der kan fortælle mig hvormeget de kan redde. Her efter
kommer så selve datarekonstruktion der kommer til at ligge mellen 4 - 12.000
kr. ex moms

Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen af jer superhjerner der kender
nogen der kan hjælpe eller som kender et program jeg kan købe som kan redde
nogle af billderne.

Et stort håb om Hjælp

Sten Sønderhousen

PS Jeg orker ikke kommentarer om hvad jeg skulle havet gjort for at
ha'undgået at komme i denne situation.

Fra : ct

Dato : 24-11-03 17:31

http://www.recovermyfiles.com/

gratis trial så du kan se om der er noget at redde før du køber det.

eller søg på google efter "undelete ntfs"

/Claus

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 24-11-03 18:45

> gratis trial så du kan se om der er noget at redde før du køber det.
>
> eller søg på google efter "undelete ntfs"
>
> /Claus

Hej

Tak for svarene. Jeg har været inde og kikke men tør ikke rigtig at køre med
da jeg er bange for at gøre mere skade end gavn.

Jeg er pt. nok mere interreseret i at høre om forskellige profesionelle der
kan hjælpe mig. Gerne nogen der for et rimeligt beløb kan se disken og så
fortælle om det overhovedet kan lade sig gøre.

Problemet er at det ikke er slettet data, men en formatering fra FAT til
NTFS så såvidt jeg ved er det et større pråblem jeg har skabt mig.

Hilsen

Sten

Fra : Rado

Dato : 26-11-03 19:18

On Mon, 24 Nov 2003 18:45:03 +0100, "Sten Sønderhousen"
<sten@XsletdetteXsonderhousen.dk> wrote:

>Jeg er pt. nok mere interreseret i at høre om forskellige profesionelle der
>kan hjælpe mig. Gerne nogen der for et rimeligt beløb kan se disken og så
>fortælle om det overhovedet kan lade sig gøre.

Efter sigende kan det lade sig gøre at redde data selv efter flere
overskrivninger, med specialudstyr, men det er sikkert hundedyrt. Og
jeg har reelt aldrig hørt om nogen der har fået det gjort. Men ifølge
eksperterne er det altså muligt. Eller var - det kunne godt tænkes at
den voldsomt forøgede datatæthed på nyere diske har reduceret
muligheden drastisk.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-11-03 17:30

On Mon, 24 Nov 2003 17:21:38 +0100, Sten Sønderhousen wrote:

> [...]
> nogen der kan hjælpe eller som kender et program jeg kan købe som kan redde

Prøv med det gratis program
pcinspectorfile recovery

eller med
get data back for ntfs/fat32
Der findes mange andre

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 24-11-03 19:30

Få fat i Svend Olaf Mikkelsen, han er den eneste jeg vil stole på i
sådan en situation.
http://www.partitionsupport.com/utilities.htm

--
Morten Dybdal

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 25-11-03 22:00

Hej Morten

Tak for din mail. Han var bare guld vær.
Hilsen

Sten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-11-03 20:34

"Sten Sønderhousen" <sten@XsletdetteXsonderhousen.dk> wrote:

...cut

>Jeg har ved en fejl kommet til at formatere en HD FAT32 med NTFS og fået
>lagt WIN2000 på den.STOR fejl da den faktisk indeholdt 4 års digital
>foto........

...cut

Alt om Data havde i september nummeret en større artikel om 'Genskab
af tabte Data' med test af relevante programmer , den kan fås på
http://www.itsvar.dk og er nu interessant læsning for dig

Men om-formattering fra FAT32 til NTFS og herefter installation af
W2K, betyder vist desværre at en væsentlig del af disken er
overskrevet med nye data - Dermed kan du næppe anvende standard
data-gendannelsessoftware....

Der er kun en reel vej, bistand fra firmaer som IBAS - og de ta'r sig
som du ved, godt betalt...

<mlr>

Fra : Sten Sønderhousen

Dato : 25-11-03 21:59

Hej Alle

Jeg kan sige at jeg nu er en lykkelig mand.

1408 billeder er nu hentet frem fra mig formaterede disk.

Tak for alle forslag.

Hilsen

Sten

Fra : Bossy

Dato : 26-11-03 00:26

kig her..... http://www.ontrack.com/

de har nogle programmer der kan gøre jobbet ...på gør det selv måden..