Harddiske Købes!
Fra : Truti

Dato : 23-11-03 16:32

Efter en evaluering af data sikkerhed, er der fastslået at IBM harddiske
ikke er sikre nok til brug i backup serverer. Dette har resulteret i at jeg
nu står og mangler 4 - 5 Harddiske.

Diskene skal ikke være specielt store!

Størrelse: 3 - 10 Gb.
Fabrikant: Alle bare ikke IBM
RPM: Underordnet!
Interface: IDE 33/66/100

Pris: 75 - 150 kr. per. stk. (alt efter størrelse, interface,
fabrikant...)

Hvis du ligger inde med hardware det matcher beskrivelsen, er jeg meget
interesseret!

Christoffer Hjortlund Heder

Fra : Brian Lund

Dato : 23-11-03 16:58

> [...]
> fabrikant...)
>
> Hvis du ligger inde med hardware det matcher beskrivelsen, er jeg meget

Står du og mangler dem nu og her? - Jeg er ved at overveje at købe en ny HD,
og så har jeg en på 15 GB der skal ud... Men jeg har ikke taget beslutningen
endnu :)

Brian

Fra : Brian Lund

Dato : 23-11-03 17:00

Øhmm... PS. forkert gruppe :) - Brug markedsgrupperne ;)

Brian

Fra : Peter

Dato : 23-11-03 18:17

"Truti" <maac@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikant...)
>
> Hvis du ligger inde med hardware det matcher beskrivelsen, er jeg meget

Undskyld, der er noget jeg ikke rigtig forstår.
IBM harddiske opfylder ikke dine krav til sikkerhed i forbindelse med
backup.
I stedet vil du bruge total ukendte, brugte harddiske. Harddiske, som du
ikke ved hvordan er blevet behandlet (læs mishandlet).

Forventer du virkeligt, at det vil højne din sikkerhed i forhold til kendte
eller evt. nye IBM harddiske?

Alle harddiske kan gå i stykker, og jeg har da bestemt ikke erfaring for at
IBM, skulle være værre eller bedre end nogen af de andre mærker.

Peter

Fra : Rado

Dato : 26-11-03 19:04

On Sun, 23 Nov 2003 18:17:24 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

>Alle harddiske kan gå i stykker, og jeg har da bestemt ikke erfaring for at
>IBM, skulle være værre eller bedre end nogen af de andre mærker.

De har haft et par dårlige serier, men det har de fleste fabrikanter
vist.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-03 00:10

Peter wrote:

> Alle harddiske kan gå i stykker, og jeg har da bestemt ikke erfaring for at
> IBM, skulle være værre eller bedre end nogen af de andre mærker.

IBM's 75GXP og 60GXP-serier er/var med glasplader som kunne revne efter
et stykke tid.

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_hdd_anatomy/page2.shtml

Dermed ikke sagt at samtlige harddiske i de to serier er berørt af
problemet.

De kører dog tilsyneladende meget længere tid, hos dem som har dem
kørende døgnet rundt med god køling, inden de revner.
Det tyder på, at problemet især skyldes gentagen opvarmning og afkøling.

Kan vi evt. få et par kommentarer fra 75GXP-ejere - kører de stadig hos
nogen, og kører de konstant, eller bliver de tændt og slukket hver dag?

Jeg kender selv én, som har to stk. kørende konstant stadigvæk.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-11-03 18:33

In article <3fc0d316$0$17617$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
maac@mail1.stofanet.dk says...
> Hvis du ligger inde med hardware det matcher beskrivelsen, er jeg meget
> interesseret!

Og jeg er interesseret i at du holder køb/salg/bytte til
markedsgrupperne.

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards