mysql - sortere positive og negative tal
Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-11-03 19:42

Hej gruppe

Jeg har en række positive og negative tal jeg hiver ud af en tabel.
Er der en der kan guide lidt til hvordan jeg laver en ORDER BY statement der
sorterer så jeg får tallene ud som følger

10
8
-3
-6
ORDER BY value DESC giver 10, 8 -6 -3

MVH
Niels B

Fra : David P. Hansen

Dato : 26-11-03 19:45

In article <3fc4f3fd$0$9797$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Niels Bachmann wrote:
> Jeg har en række positive og negative tal jeg hiver ud af en tabel.

[snip]

> ORDER BY value DESC giver 10, 8 -6 -3

Hvad er typen for feltet 'value'?

/david

--
David P. Hansen - dave@diku.dk - http://dave.dk - http://dave.se
Always try to do things in chronological order; it's less confusing

Fra : Niels Bachmann

Dato : 26-11-03 20:00

[snip]

> Hvad er typen for feltet 'value'?
>
> /david
he he, det var jo der hunden var begravet. Tak for cluet.
Mere nattesøvn ville nok hjælpe på det....

MVH/ Niels

Fra : Jesper Krogh

Dato : 26-11-03 19:47

I dk.edb.database, skrev Niels Bachmann:
> [...]
> Er der en der kan guide lidt til hvordan jeg laver en ORDER BY statement der
> sorterer så jeg får tallene ud som følger

Nej det gør ej..

mysql> create table test (id int );
Query OK, 0 rows affected (0.29 sec)

mysql> insert into test (id) values(10),(8),(-3),(-6);
Query OK, 4 rows affected (0.11 sec)
Records: 4 Duplicates: 0 Warnings: 0

mysql> select id from test order by id desc;
+------+
| id |
+------+
| 10 |
| 8 |
| -3 |
| -6 |
+------+
4 rows in set (0.02 sec)

mysql>

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-11-03 19:56

On Wed, 26 Nov 2003 19:42:05 +0100, "Niels Bachmann"
<precious@precious.dk> wrote:

>Jeg har en række positive og negative tal jeg hiver ud af en tabel.
>Er der en der kan guide lidt til hvordan jeg laver en ORDER BY statement der
>sorterer så jeg får tallene ud som følger

De burde blive sorteret ordentligt - forudsat at feltet er et talfelt.
Hvad type er feltet "value" i dit eksempel?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: skodder (og ikke skoder)