Hjælp til design af database
Fra : PNR

Dato : 25-11-03 21:33

Jeg skal have designet en database hvor i det er muligt at kategorisere
nogle produkter.

eksempel:

Jern - armeringsjern - 6 mm
- 8 mm
- 12 mm
- smedejern
- pladejern

Der er ikke et bestm antal trin til selve produktet, den kan variere fra
prokukt til produkt.

Hvordan skal jeg designe denne database?

//Peter

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-11-03 13:18

On Tue, 25 Nov 2003 21:32:33 +0100, "PNR" <pnr@mail.ikasths.dk> wrote:

>Hvordan skal jeg designe denne database?

Afhængigt hvad du skal bruge det til, kan kartoteket ser ud som dette:

Varetype, Undertype og beskrivelse

Det kunne give følgende records:

Varetype   A
Undertype   AA
Typebeskr.   Jern

Varetype   A
Undertype   AB
Typebeskr.   Jern

Varetype   AA
Undertype   AAA
Typebeskr.   Armeringsjern

Varetype   AB
Undertype   ABA
Typebeskr.   Smedejern

Varetype   AC
Undertype   ACA
Typebeskr.   Pladejern

Varetype   AAA
Undertype
Typebeskr.   6 mm.

Varetype   ABA
Undertype
Typebeskr.   8 mm.

Varetype   ACA
Undertype
Typebeskr.   12 mm.

Så kan du kombinere alle varetyper som du har lyst til.

Men nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til, så måske du istedet
for et typekartotek skulle have en vare pr. kombination

Varenummer   Beskrivelse
10      Smedejern 6mm
11      Smedejern 8mm
20      Pladejern 6 mm
21      Pladejern 8 mm.

Hvis du så har et lagerkartotek, har du også styr på hvad forbruget er
pr. del.

Men dette var bare nogle hurtige idér.

Mvh. Brian