søg i database
Fra : pepss

Dato : 24-11-03 14:43

Hejsa NG

jeg vil lave en søgning i en MySQL database.
søgningen skal være "find alle" eller "find dem med feltnavn =Null" eller "
find alle hvor feltnavn ikke er Null"
jeg er ikke kommet så meget længer ind:

<input type="radio" name="test" value="1" />ja <input type="radio"
name="test" value="NULL" />nej</p>

strtest = Request.Form("test")

If NOT Len(strtest)>0 Then
strtest = "%"
End If

strSQL = "Select * From table Where feltnavn LIKE '" & strtest & "' "

det gør jo så ikke men jeg kan bare ikke lige se hvordan man kan gøre
det....
håber der er nogen der kan komme med nogle guldkorn!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-11-03 10:11

pepss wrote :

> Hejsa NG
>
> jeg vil lave en søgning i en MySQL database.

> søgningen skal være "find alle"

SELECT * FROM Table1

> eller "find dem med feltnavn =Null"

SELECT * FROM Table1 WHERE feltnavn is null

> eller " find alle hvor feltnavn ikke er Null"

SELECT * FROM Table1 WHERE feltnavn is not null

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : pepss

Dato : 25-11-03 15:24

"Jesper Stocholm" skrev

> SELECT * FROM Table1

> SELECT * FROM Table1 WHERE feltnavn is null

> SELECT * FROM Table1 WHERE feltnavn is not null

så langt så godt men jeg vil gerne ha den til at gøre det ud fra hvad
brugerne søger efter og jeg kan ikke bare lave en if for det er en søgning
sammen med en massen andre søgekriterier

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-11-03 15:48

pepss skrev:

> søgningen skal være "find alle" eller "find dem med feltnavn
> =Null" eller " find alle hvor feltnavn ikke er Null"

Her skal du vide at Null er en specialværdi, der i søgninger
angives således:

WHERE foo IS NULL /* (find poster hvor foo er null) */

WHERE foo IS NOT NULL /* poster hvor foo ikke er null */

> <input type="radio" name="test" value="1" />ja <input
> type="radio" name="test" value="NULL" />nej</p>

Hvis du har radioknapper, skal de hedde det samme for at fungere
som du (formentlig) forventer.

> strSQL = "Select * From table Where feltnavn LIKE '" & strtest
> & "' "

Operatorerne = og LIKE kan som nævnt ikke benyttes med NULL - brug
IS NULL hhv. IS NOT NULL
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : pepss

Dato : 25-11-03 15:21

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> Hvis du har radioknapper, skal de hedde det samme for at fungere
> som du (formentlig) forventer.

det gør de da også! name="test"

> Operatorerne = og LIKE kan som nævnt ikke benyttes med NULL - brug
> IS NULL hhv. IS NOT NULL

hmmm så er mit problem ikke blevet binder.....

problemet er jo at jeg ikke ved hvad brugerne vil søge efter....
det felt jeg vil søge i er et "foto" felt som standart er NULL men når man
så oploader et billede kommer stien så i.
derfor ved jeg jo ikke hvad der stå i feltet det kan jo være
"billede1234.jpg" eller hvad ved jeg.
når man så vil søge i feltet er det så planen at man skal kunne søge efter
om der er noget i feltet......

håber det er til at forstå hvad jeg mener