program til dokumentation
Fra : René Iversen

Dato : 22-11-03 21:32

Når jeg ligger og roder med en database, får jeg jo hurtigt lavet nogle
tabeller, og det kan hurtigt bliver uoverskueligt.

Jeg søger et eller andet program...helst freeware...som er god til at tegne
relationer og vise felterne i tabellerne ligesom når man tegner det i
access. Der må også gerne være mulighed for E/R diagrammer etc. etc., men at
få tegnet relationer overskueligt og nemt er vigtigst.

Måske lidt ligesom Rational Rose, hvor man kan tilføje metoder stille og
roligt...bare til db.

Jeg er træt af at fyre op for access hver gang jeg lige skal have et
overblik. Nu ikke noget med at foreslå word...det er ikke nemt der.
Programmet skal være lavet til formålet, så det bliver ordentligt.

Fra : Morten Wulff

Dato : 22-11-03 22:07

On Sat, 22 Nov 2003 21:31:50 +0100, René Iversen <spam@fjern_riversen.dk>
wrote:

> [...]
> men at
> få tegnet relationer overskueligt og nemt er vigtigst.

Mon du kan bruge Data Architect?

http://www.thekompany.com/products/dataarchitect/

Der var en anmeldelse af det på OSnews forleden:

http://www.osnews.com/story.php?news_id=5170

Mvh,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-03 23:15

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> wrote in

> [...]
> når man tegner det i access. Der må også gerne være mulighed for
> E/R diagrammer etc. etc., men at få tegnet relationer

Har du ikke tegnet dem før du bygger databasen op ? :)

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : René Iversen

Dato : 23-11-03 09:39

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke tegnet dem før du bygger databasen op ? :)

Kommer an på, hvor stort det skal være.

Fra : Jimmy

Dato : 22-11-03 23:32

"René Iversen" <spam@fjern_riversen.dk> wrote in message
> [...]
tegne
> relationer og vise felterne i tabellerne ligesom når man tegner det i

www.datanamic.com -> DeZign

Super-program, men ikke gratis.

Mvh
Jimmy