asp contra asp.net
Fra : Mogens Henckel

Dato : 21-11-03 14:22

Hej

Jeg vil gerne arbejde med dette, men :
Hvilket bedst?
Nemmest at lære?

Og webhotteler som understøtter asp, understøtter de også asp.net ????

mvh
Mogens

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 21-11-03 15:07

Mogens Henckel wrote:
> Hej
>
> Jeg vil gerne arbejde med dette, men :
> Hvilket bedst?
> Nemmest at lære?
>
> Og webhotteler som understøtter asp, understøtter de også asp.net ????

Det er Off topic her!
FUT
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Thomas Damgaard

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 21-11-03 15:29

Mogens Henckel wrote:

> Jeg vil gerne arbejde med dette, men :
> Hvilket bedst?

Det kommer selvfølgelig an på "bedst til hvad?", men generelt vil jeg mene,
at asp.net klart er bedst på stort set alle parametre. Den eneste
undtagelse, jeg lige kan komme i tanke om, er hvis du ønsker at lave valid
XHTML - hér har asp.net indtil videre et problem (med mindre du er en sand
troldmand ).

> Nemmest at lære?

Igen: det kommer an på dine forudsætninger.

ASP vil være det nemmeste at gå til, men efterhånden som dine ambitioner
bliver større, vil du let ende med uoverskuelig kode.

Asp.net er nok lidt sværere at gå til, hvis man ikke kender lidt til
programmering i forvejen. Lærings-kurven kan med andre ord være lidt stejl
til en start, men til gengæld er der mange ting, som er meget lettere at
lave i asp.net end ASP, så tænker du lidt længere frem er asp.net for mig at
se det "nemmeste".

For både asp og asp.net gælder, at du kan finde god hjælp i de respektive
nyhedsgrupper - se FUT.

> Og webhotteler som understøtter asp, understøtter de også asp.net ????

Nej - du er nødt til at finde et webhotel, der specifikt understøtter
asp.net.

Kim

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, dk.edb.programmering.dotnet
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-11-03 22:09

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg vil gerne arbejde med dette, men :
> Hvilket bedst?

Hvad er flottest ? Rød eller grøn ?

Håber du fangede pointen. Der er ingen endegyldigt svar på et sådant
spørgsmål.

--
Benny