Nye julebilleder ;o)
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-11-03 02:18

Ja, så har jeg oprettet en lille mappe i mit album på hjemmesiden hvor jeg
gennemgår de episke strabadser man kan gennemgå i jagten på det perfekte
julekort. Sig endelig til hvis I kan genkende nogle af situationerne

I kan finde billederne her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=312

Mvh Tina

www.gizzemissen.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 29-11-03 09:14

Hej Tina

Tak for et godt grin her fra morgenstunden !! Jeg kunne altså godt tænke
mig misse-julekort i år .. jeg tror jeg må igang med kameraet ..

Hilsen Pia og misserne...

--
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : Eva Schmidt

Dato : 29-11-03 22:27

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse news:3fc7f3b4$0$29372$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> gennemgår de episke strabadser man kan gennemgå i jagten på det perfekte
> julekort. Sig endelig til hvis I kan genkende nogle af situationerne

Hej Tina

Man kan da kun sige, at der kom noget meget
positivt ud af dine anstrengelser!
Et virkeligt herligt julekort - som da må kunne
omvende selv de mest forhærdede kattehadere!
Og hvis ikke - så stryg dem af julekortslisten
- de er uden for enhver terapeutisk rækkevidde!

mvh Eva

PS. Mine katte surmuler fordi det ikke er dem forundt,
at figurere på vores julehilsner.
Jeg har forsøgt at gøre dem begribeligt,
at jeg ikke ejer dine gaver til selv at fremstille vores julekort!
Men lige sure er de!
Suk - det bliver en laaang december!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 29-11-03 23:51

In article <3fc7f3b4$0$29372$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Tina
Susanne Johansson <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

> Ja, så har jeg oprettet en lille mappe i mit album på hjemmesiden hvor jeg
> gennemgår de episke strabadser man kan gennemgå i jagten på det perfekte
> julekort. Sig endelig til hvis I kan genkende nogle af situationerne

Nej da overhovedet ikke...
Mine sidder da pænt på arm og får lavet et portræt... not!

http://makeashorterlink.com/?Q64C44BA6

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-11-03 17:20

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Nej da overhovedet ikke...
> Mine sidder da pænt på arm og får lavet et portræt... not!
>
> http://makeashorterlink.com/?Q64C44BA6
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Hej
Haha... det kender vi !
Måske er siamesere bare sådan?
Her prøver vi forgæves at fotografere vores 3 små drengebørn på 14 dage i
dag. Det er altså også svært!
Hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-11-03 17:46

In article <3fca1c43$0$17630$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Her prøver vi forgæves at fotografere vores 3 små drengebørn på 14 dage i
> dag. Det er altså også svært!

DET vil jeg tro!
Så har du besluttet at det er tre drenge?

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-11-03 17:52

> [...]
> Så har du besluttet at det er tre drenge?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, jeg havde besøg af flere siamfolk i går (generalforsamling i
specialklubben) og alle mente at det var 3 hanner, men pyt med det, bare de
er sunde og raske og det ser det ud til.
Der er sat et par nye billeder i mit album under killinger. Der er to lyse
(måske lilla´er) og en enkelt mørkere (måske chokolade).
Hilsen Vibeke

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-11-03 18:19

In article <3fca23c8$0$24863$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> Der er sat et par nye billeder i mit album under killinger. Der er to lyse
> (måske lilla´er) og en enkelt mørkere (måske chokolade).

Uha Vibeke, jeg ved næsten ikke om jeg tør kigge på flere små siambørn
Jeg drømmer i forvejen om ham her om natten:
http://hjem.get2net.dk/falstria/fabian.htm

Kiggede aligevel og ja, jeg tænkte det jo nok... ham den lille
chokoladedreng skal nok blive en hjerteknuser om et par uger

Fra : Battlefield´s

Dato : 30-11-03 18:50

> [...]
> chokoladedreng skal nok blive en hjerteknuser om et par uger
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja, han er sød, men sikkert smaskforkælet, han er jo enebarn )
Vi håber da at alle vores 3 bliver små hjerteknusere, det bliver sikkert
sjovt til jul med sådan 3 små rødder i huset. De er allerede så småt begyndt
at slås, d.v.s.de ligger og bider lidt i hinanden
Hilsen Vibeke

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 01-12-03 20:27

Apropos katte og jul, så prøv lige at pakke 48 kalendergaver ind - med
"hjælp" fra Keanu....

Alle gaver er bredt ud på gulvet, og man begynder sine overvejelser:
"Den her kræver lidt tid, den må være til om lørda... - Keanu! Lad være at
bide i gavebåndet. Okay, hvis hun skal have underbukser den 7. så kan han få
strømp.. Keanu! Vil du SÅ komme ned fra den stolpe. Hov, nu er der ikke
mere tape, så må jeg bruge klistermærk... KEANU! Lad så Aurora være. Øv,
ikke mere papir. Så må det sidste pakkes ind i avise.. Lad så være at gnave
i kalenderen!!"

Det tog 4 timer! (_efter_ børnene var lagt i seng...) Det er i forvejen
omstændeligt med alle de gaver, og med sådan en balladetornado, der hele
tiden drønede op ad stolpen, driblede med gaverne, fangede gavebåndet og
legede både skjul og fanger med en papirspose fra Søstrene Grene, ja så blev
det ikke ligefrem nemmere.

Glædelig jul

--
Gyldenkærnes Norske Skovkatte
Killinger ventes i uge 49

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 01-12-03 21:22

Hej Else ...

Du kender da godt denne her, ikke ???

* * * * * *

Hvordan man pakker en gave ind.......

1. Ryd plads på bordet til indpakning af gaver.
2. Hent en pose med en gave i et skab og luk døren til skabet.
3. Åbn skabsdøren igen og fjern katten.
4. Gå hen og hent gavepapiret i chatollet.
5. Gå tilbage og hiv katten ud af chatollet.
6. I en skuffe hentes tape, saks, kuglepen, bånd, mærkesedler m.m.
7. Læg gaverne og de andre gaveindpakningsremedier på bordet inden du går
i gang med at pakke gaverne ind.
8. Hent en snor i skuffen og fjern katten fra denne endnu en gang.
9. Åben skuffen een gang til og fjern katten, som lige nåede at smutte
derned igen.
10. Tag en pakke op af posen.
11. Hiv katten op af posen.
12. Åbn æsken med gaven, for at kontrollere den - fjern katten og læg
gaven tilbage i æsken igen.
13. Læg gavepapiret på bordet, så du kan klippe et tilpas stykke af.
14. Forsøg at glatte gavepapiret ud og fjern katten, som nu har lagt sig
nedenunder det.
15. Klip et stykke af gavepapiret af så lige som muligt.
16. Kasser det første stykke gavepapir, for katten jagtede saksen og
ødelagde det.
17. Klip et nyt stykke gavepapir - ved at smide katten ned i den pose, som
gaven blev købt i.
18. Læg gaven på papiret.
19. Løft op i enderne på papiret, for at pakke gaven ind. Overvej hvordan
det kan gå til at papiret ikke når rundt om gaven. Find katten liggende
sammen med gaven under papiret. Fjern katten og prøv en gang til.
20. Læg noget tungt oven på gaven, for at holde papiret på plads mens du
klipper et stykke tape af.
21. Brug 20 minutter på at befri katten for tape - forsigtigt med et par
neglesakse.
22. Kom tape på gaven - forsøg at lave hjørnerne rigtigt pæne.
23. Kik efter gavebåndet. Jag katten rundt i huset, for at få rullen
tilbage.
24. Prøv at binde gavebåndet over kors på gaven.
25. Rul gavebåndet op på rullen igen og fjern papiret som katten nu har
revet i stykker, fordi den skulle jagte gavebåndet.
26. Gentag punkt 13-20 indtil du kun har et enkelt stykke gavepapir
tilbage.
27. Beslut at droppe punkt 13-17 for at spare tid og minimere risikoen for
at få ødelagt det sidste stykke papir. Find en gammel papkasse, som passer
i størrelsen til det sidste stykke papir.
28. Læg gaven i papkassen og bind den sammen med en snor.
29. Tag snoren af igen - åbn papkassen og fjern katten.
30. Put gaven og alle pakkeremedierne i en pose og find et rum der kan
lukkes.
31. Lås døren efter dig og find alle tingene frem fra posen.
32. Find katten i papkassen - tag den i nakken og smid den uden for døren.
Luk døren - og lås den igen.
33. Gentag de foregående punkter så mange gange det er nødvendigt (indtil
du kan høre at katten hyler uden for døren).
34. Bred det sidste stykke papir ud på WC-gulvet. Der er ikke meget plads,
men gør dit bedste.
35. Opdag at katten allerede har ødelagt papiret. Lås døren op igen og gå
ud og led efter julepapir fra sidste år i skabe og skuffer. Husk du havde
ikke noget tilbage - sidste år hjalp katten også til med at pakke gaver
ind.
36. Vend tilbage til dit aflukke og forsøg at reparere det sidste stykke
papir, så det ser nogenlunde præsentabelt ud.
37. Luk papkassen, kom papiret om og reparer revnerne forsigtigt med tape.
Bind med gavebåndet og dekorer med sløjfer, for at skjule de værste
steder.
38. Kom en mærkeseddel på. Læn dig tilbage for at beundre dit værk og glæd
dig over at du har fuldendt et besværligt job.
39. Lås døren op og gå ud i køkkenet for at få en drink og give katten mad.
40. Brug 15 minutter på at lede efter katten - og kom til sidst til en
indlysende konklusion,'.
41. Tag papiret af gaven, åbn papkassen og fjern katten.
42. Find alle de kasserede stykker papir. Giv katten mad. Vend tilbage til
dit aflukke og gør det sidste forsøg på at få gaven pakket ind - vær
sikker på at katten er UDENFOR og LÅS døren.
43. Saml de mest hele stykker papir og sørg for at mønstret ser nogenlunde
ens ud.
44. Pak gaven ind i dette patchwork af papir. Bind med de lasede bånd og
pynt med de slatne sløjfer. Kom et gavemærke på og gem gaven i en pose -
sæt nogen skulle se denne katastrofe.
45. Når du overrækker gaven, så smil af modtagerens ansigtsudtryk, som
prøver at skjule afsky for så dårlig en gaveindpakning.
46. Sværg for dig selv at du vil få forretningen til at pakke den
forbandede gave ind for dig til næste år.
47. Smil selvtilfreds - modtageren KUNNE ha' fået en kat med i pakken!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-12-03 00:03

In article <3fcba2f2$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Pia Lihme
Petersen <PiaFJERN@lihme.com> wrote:

> Hej Else ...
>
> Du kender da godt denne her, ikke ???
>
> * * * * * *
>
> Hvordan man pakker en gave ind.......
>
> 1. Ryd plads på bordet til indpakning af gaver.

Åh - suk! I har lige mindet mig om at jeg snart skal pakke indtil flere
gaver ind. Og mine to hjælpenisser på fire ben står der som to søm i
samme øjeblik jeg finder gavebånd og papir frem. Især gavebånd...
Og nej, deres hjælp gør det heller ikke nemmere...

Fra : Kate

Dato : 02-12-03 16:14

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Og nej, deres hjælp gør det heller ikke nemmere...

Jeg har heldigvis kun en "hjælper", men han løber også med bånd, tape,
saks og hvad han ellers kan komme til. Mowgli, hvis nogen skulle være i
tvivl

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 30-11-03 23:44

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote in

Fed idé. Hvilket program bruger han til at redigere billederne? Det ku'
være man skulle finde sin mere kreative side frem (hvis den da findes

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-12-03 00:14

Kate skrev i en meddelelse...

> Fed idé. Hvilket program bruger han til at redigere billederne? Det ku'
> være man skulle finde sin mere kreative side frem (hvis den da findes

Hej Kate

Han har brugt Adobe Photoshop 7.0 - som han selv ville sige det - findes der
andet? Og når man nu ikke kan få tre katte til at sidde stille ved siden
af hinanden samtidigt, så er det egentlig en ret fed idé.

Mvh Tina - og de tre fotomodeller
www.gizzemissen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 08:43

On Mon, 1 Dec 2003 00:14:04 +0100, "Tina Susanne Johansson"
<tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> wrote:

>Hej Kate
>
>Han har brugt Adobe Photoshop 7.0 - som han selv ville sige det - findes der
>andet?

Hehe... Som enhver anden Photoshop bruger vil jeg erklære mig
fuldstændig enig med ham, men jeg kan dog oplyse om, at PaintShopPro
skulle være et rigtig godt program, og dem der bruger det siger at det
er nemmere at gå til end Photoshop... Og så er det langt billigere!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-12-03 11:22

In article <95slsvgk4ei6c25b3iif7b8d21rsegdptu@4ax.com>, Leyna wrote:

> [...]
> skulle være et rigtig godt program, og dem der bruger det siger at det
> er nemmere at gå til end Photoshop... Og så er det langt billigere!

Og jeg vil al ydmyghed som en glad amatør anbefale Corel PhotoPaint
11& Corel Draw 11 - de dækker i al fald fint mit behov - og lidt til

Fra : Birgitte

Dato : 02-12-03 10:52

> [...]
> gennemgår de episke strabadser man kan gennemgå i jagten på det perfekte
> julekort. Sig endelig til hvis I kan genkende nogle af situationerne

Ihh jeg undre mig over, at der findes så mange smukke julebilleder, og ingen
af dem er lagt ud i konkurrencen på www.felisforum.dk
Der trækker man lod blandt de indsendt billeder om katte foder.
Altså bare et lille vink fra mig.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk