Slægts-foreninger m.m.
Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 29-11-03 00:08

Da jeg ofte bliver spurgt om jeg kender en slægtsforskningsforening i et
bestemt område af landet, og jeg ikke kender alle foreningerne.
Måske en fejl - men sådan er det.

Derfor har jeg besluttet at jeg vil oprette en side på www.brotherskeeper.dk
med link til alle lokalhistoriske og slægtsforskningsforeninger.

Derfor send venligst oplysninger til mig om dette.

Med venlig hilsen
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 29-11-03 01:34

Siden er nu oprettet
http://www.brotherskeeper.dk/foreninger.htm

Har du tilføjelser/rettelser så send et mail - se mail adressen på siden.

Fra : Keld Andersen

Dato : 29-11-03 01:55

Oversigt over lokalarkiver/lokalhistoriske foreninger findes på
www.lokalarkiver.dk . Oversigt over slægtshistoriske foreninger findes på
www.ssf.dk .

Du har placeret Fladså Arkiv forkert. Fladså Kommune ligger mellem Næstved
og Præstø i Storstrøms Amt.

Med venlig hilsen
Keld Andersen

E-mail: keld23(snabel-a)mail.dk
Web: http://home.tiscali.dk/keld23
Fladså Arkiv: http://fladsaa-arkiv.dk
Slægtshistorisk Forening for Sydsjælland: http://home.tiscali.dk/ssf25

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc7e984$0$95075$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 29-11-03 03:00

Fladså er flyttet - altså på web-siden
Ellers tak for info

Fra : erik

Dato : 29-11-03 11:30

Hej Chris,

Du vil med sikkerhed komme til at lave flere fejl (i stil med Fladså) og
hvis de ikke opdages i tide, vil den vildlede brugerne af informatinen og
måske føre dem på et vildspor.

Jeg kan godt forstå du har en kommerciel interesse i at få så mange
besøgende på din hjemme side som muligt, og der er for så vidt ganske
legitimt, men det er efter min mening ikke hensigtsmæssigt at redundere
information som findes på andre sider - især ikke når disse andre sider er
de officielle som www.lokalarkiver.dk og www.ssf.dk.

vh
Erik

"Chris Gade Oxholm Sørensen" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en
meddelelse news:3fc7fd82$0$95020$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 29-11-03 12:13

Sat, 29 Nov 2003 11:29:49 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi,
"erik" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:

> [...]
>information som findes på andre sider - især ikke når disse andre sider er

Jeg kan da ikke se at det ligger noen økonomisk interesse i om mange
søker en bestemt side hvis da ikke siden inneholder elementer som
trigger reklame og som gir uttelling i penger.

Det synes som en del personer er meget opptatt av alle de negative siden
i tiltak fra personer og ikke i de positive sidene og er man intelligent
nok så lagrer man aktuelle link som her er
http://www.brotherskeeper.dk/foreninger.htm

Det er en rekke sider som gir uttrykk for å være rene slektssider som
inneholder rene reklamer for et eller annet.

Så hvorfor ikke også motsatt vei ?

Fra : Chris Gade Oxholm Sø~

Dato : 29-11-03 14:02

Ok, et synspunkt Erik

Tanken bag er at hjælpe med at få tilgang til foreningerne - foreninger der
gør et godt arbejde med at bidrage med mere information om slægtsforskning.
Og hvis denne oversigt kan være med til at der kommer flere medlemmer i
foreningerne er det jo godt og dermed formålet opfyldt.

Hvilket jeg i mine nyhedsbreve også opfordre til - nemlig at melde sig ind i
en slægtsforskningsforening.
Det er jo netop ikke sikkert at den jeg har kontakt med også finder adressen
til den lokale forening eller tænker i disse baner.

At Fladså blev placeret forkert - er naturligvis beklageligt - men rettet
med det samme.

Fra : erik

Dato : 29-11-03 20:37

Fint. den eneste rigtige måde at gøre det på er at lave en link - ikke at
gentage/kopiere den samme information.

Fra : erik

Dato : 29-11-03 20:38

Jeg vil stadig fastholde at det ikke bare er overflødigt, men direkte
uhensigtsmæssigt at redundere information fra officielle sites. Lav en link
til dem i stedet.

vh
Erik