MS Windows
briani 27239
Aktivering af Remote desktop
Fra : Sune Borch

Dato : 28-11-03 23:18

Hvordan skal to computere sættes op under xp, således at jeg på mit
netværk kan styre den ene med den anden vha. remote desktop? Jeg kan
ikke få kontakt mellem de to computere, selvom de godt kan se hinanden
på netværket...

- Sune

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-03 09:42

On Fri, 28 Nov 2003 23:17:38 +0100, Sune Borch
<sune-remove@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>netværk kan styre den ene med den anden vha. remote desktop? Jeg kan
>ikke få kontakt mellem de to computere, selvom de godt kan se hinanden

Har du husket at slå windows XPs indbygge firewall fra?

Her er en guide til det:
http://www.adsltips.dk/rdc.php

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : GiWeo

Dato : 29-11-03 11:08

Hejsa

Prøv med VNC i stedet - virker meget bedre....

www.realvnc.com

--

Lars Engelhardt - webmaster@linkssiden.dk
Din startside: http://www.linkssiden.dk ??

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-03 19:36

GiWeo wrote:

> Prøv med VNC i stedet - virker meget bedre....
> www.realvnc.com

Bedre end hvad?

- Peter

Fra : GiWeo

Dato : 30-11-03 09:53

Hesja

>Bedre end hvad?

End det det hele drejer sig om - nemlig Remote Desktop så står i det
første indlæg !

Fra : Sune Borch

Dato : 05-12-03 16:53

Tak for hjælpen, nu har jeg fået installeret og prøvet det.
Det virker, men jeg synes der er en del forsinkelse på, selvom det
kører på internt 100mbit LAN...? Det er ligesom alt sker i halv
hastighed... Jeg har kørt remote assistance med en af mine venner via
messenger, og VNC på mit netværk virker ikke hurtigere - er det
normalt?

Sune