Jungle Cock
Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 28-11-03 19:02

Hej Gruppe

Min bror ønsker sig i julgave en jungle cock nakke. Er der nogen, der kan
oplyse mig og en ca. pris og evt. et sted, hvor subjektet kan erhverves ( i
omegnen af Roskilde).

Mvh.
Mette, en håbløst udvidende lille søster

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-11-03 01:15

"Mette Nylander Sørup" wrote:

> [...]
> oplyse mig og en ca. pris og evt. et sted, hvor subjektet kan erhverves ( i

Hej Mette, det er meget vanskeligt projekt du har gang i, jungle
cock's er totalt fredet, så for det første skal du sikre dig, at
der medfølger et certifikat, som dokumenterer at nakken stammer
fra opdræt.

Og så kræver det næsten en fagmand, at vurdere den/de nakker du
bliver tilbudt, nakkens størrelse og dermed antallet af fjer er
en faktor, en anden faktor er de enkelte fjers kvalitet, hvis
der er mange fjer, hvor der er revner i den karteristiske "nejl"
så er det en 2. og 3. grad/sortering.

På flg. link kan du se priser i USA:
http://www.lewisandclarkflyshop.com/junglecockcape.html

Flg. nærbillede viser nogle pæne fjer
http://store4.yimg.com/I/lewis-and-clark_1766_68574116

Flg. billede viser en hel nakke, bemærk at flere af de store fjer
er flækket i den hvide "nejl", det er ikke så godt.
http://store4.yimg.com/I/lewis-and-clark_1766_68384886

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-11-03 09:02

Hej Mette

Det er noget vrøvl Niels fyrer af her.
Ring til Korsholm i Skjern (96 80 20 20), og bed om en Jungle Cook Nakke i
Kvalliteten "Ungraded". De koster omkring 500 kr., hvilket er ca. prisen for
en sådan nakke. Korsholm sender over hele landet, samt deres varer er i
orden på alle måder.

Hilsen Peter Jensen
Instruktør for Danmarks Sportsfiskerforbund

Fra : jes rokkjær

Dato : 29-11-03 18:55

Hej
Se evt. deres helside reklame i sportsfiskeren
side 9 øverst til højre
499,00 kr.

Mvh Jes

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-11-03 22:54

Peter Jensen wrote:

> Det er noget vrøvl Niels fyrer af her.

Ville det ikke ha' været mere høfligt om du oplyst, at vi ikke
snakker om helt den samme vare, jeg omtaler Jungle Cook nakker
grad 1, 2 og 3 , som er de 3 bedste kvaliteter/sorteringer, du
henviser en "ungraded" som er en 4. til 5. sortering.

Jeg kan sagtens respektere, at du mener, at en 4.- 5. sortering
er go' nok Mette's lillebror, vi må så bare håbe, at han kun
binder fiskefluer, og ikke forsøger sig med at binde fuldressede
laksefluer til pynt og fluebindingskonkurrencer.

Og det er forhåbbelig ikke noget vrøvl, at Jungle Cook's er total
fredet, og at man altid skal sikre sig, at den nakke man køber
stammer fra opdræt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 30-11-03 11:22

Hej Gruppe...

Mange tak for jeres svar, jeg kan godt se, at jeg måske skal vælge et andet
ønske fra listen. Jeg er vist en anelse for uvidende om emnet .

Mvh.

Mette

Fra : Kenneth Dexter

Dato : 30-11-03 13:51

Hej Mette

Det er egentlig ikke så besværligt som det lyder til, nu har du sagt A og
jeg vil håbe, for din brors skyld, at du også siger B.
Jeg ville ihvertfald blive enormt glad for at få en sådan julegave, istedet
for en tilfældig valgt bomulds-sweater!
Hvis du køber en J.C.-nakke fra en butik her i landet, følger der et
certifikat med, altså er den lovlig, hvis ikke, kan man jo bare anmelde
butikken.
Jeg kan bestemt også anbefale Korsholm i den her sammenhæng, jeg købte
engang en ungraded nakke uden nogen som helst revner i "nejl´en" (eller hvad
den hvide plet nu hedder). Der var selvfølgelig færre af de gode fjer, men
de var bestemt ligeså pæne som de store nakker til over kr. 1000,- som de
havde liggende.
Hvis du bestiller den via telefonen, kan du jo bare bede om at få en
tilsendt uden disse revner. Bed for en sikkerheds skyld om at få et
byttemærke på den, så er du sikker på ikke at gå helt galt i byen. Hvis din
bror bandt konkurrence-fluer, kunne jeg kun forestille mig at han selv ville
erhverve sig en nakke, for at få den helt rigtige "grade"
Held og lykke med gaven.

Mvh

Kenneth
Mette Nylander Sørup <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3xjyb.178$E82.159@news.get2net.dk...

Fra : Karl-Christian Frølu~

Dato : 01-12-03 15:33

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> omegnen af Roskilde).
>
> Mvh.
> Mette, en håbløst udvidende lille søster

Hej Mette.
Prøv at tage et kig på www.flytying.dk
K-C

Fra : Henrik Egeberg

Dato : 04-12-03 20:07

Syg hjemmeside....

Havd har det med jungle cock nakke at gøre.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 26-12-03 23:41

> Syg hjemmeside....

Enig

> Havd har det med jungle cock nakke at gøre.

Det beskedne der står på denne side formoder jeg
http://www.flytying.dk/fugle.htm

mvh
Thomas