Y2K problemet
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 28-11-03 12:21

Hejsa allesammen

Som de fleste nok husker, så var der baladen omkring årskiftet mellem
1999-2000 og hvilke problemer dette kunne giver for computerne. Alt i alt
gik det vist meget godt, men så vidt jeg husker er vi ikke helt på den sikre
side endnu.
Jeg mener at have læst, at et lignende problem kan opstå omkring 2038. Det
hænger sammen med, at tiden i bla. Linux OS beregnes udfra antallet af
sekunder fra d. 1 jan 1970 og på et tidspunkt så vil dette tal blive for
stort i forhold til definition af variabletypen long/double.

Er der nogen der kan be/afkræfte teorien eller ligger inde med nogle
tilsvarende problemer?

Mvh.
Kåre Rasmussen

Fra : Claus Alboege

Dato : 28-11-03 12:52

"Kåre Rasmussen" <none@none.dk> writes:

> [...]
> stort i forhold til definition af variabletypen long/double.
>
> Er der nogen der kan be/afkræfte teorien eller ligger inde med nogle

http://cr.yp.to/y2k.html

/Claus A

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-11-03 15:46

On Fri, 28 Nov 2003 12:20:53 +0100, Kåre wrote:

> [...]
> antallet af sekunder fra d. 1 jan 1970 og på et tidspunkt så vil
> dette tal blive for stort i forhold til definition af variabletypen

Se evt.

<http://www.merlyn.demon.co.uk/critdate.htm#2038>
<http://www.sslug.dk/adict/mgroup.php#203801190SSLUG>

Mvh.

--
"Do not feed the oysters under the clouds" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk