MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan tilføjer jeg programmer til højrek~
Fra : ha

Dato : 28-11-03 10:39

Hej, findes der en løsning på subj. ?
Min mulighed for "Eksempel" af fotos er pludselig borte,
og jeg ville da gerne have den igen, da jeg bruger den
ofte.

mvh
ha

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 28-11-03 12:34

> [...]
> Min mulighed for "Eksempel" af fotos er pludselig borte,
> og jeg ville da gerne have den igen, da jeg bruger den

Du kan bruge TweakUI
Win9x http://makeashorterlink.com/?H2061190
eller
WinXP http://makeashorterlink.com/?T1C521A8
til at tilføje disse. Der findes flere forskellige slags Tweak programmer, men
Tweak UI kan også sagtens gøre tricket og så er den også gratis.

I programmet skal du kigge under 'Templates' der findes en knap der hedder 'Create'.

Fra : ha

Dato : 28-11-03 13:27

> I programmet skal du kigge under 'Templates' der findes en knap der
> hedder 'Create'.

Takker, men nu er mit problem så, at jeg ikke ved hvad det
program hedder der normalt viser "eksempel". Ok, jeg ved
at det hedder "windows billed- og faxfremviser", men jeg
kan ikke finde ud af, hvad selve programmet hedder og
hvor det gemmer sig i windows.

mvh
ha

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 28-11-03 13:52

> [...]
> at det hedder "windows billed- og faxfremviser", men jeg
> kan ikke finde ud af, hvad selve programmet hedder og

Kan desværre ikke hjælpe dig der. Jeg prøvede lige at starte det for at
se om man kunne se hvad den hed under 'Joblisten'. Det ser ud som
om at det er en integreret del af Windows XP, da det er 'explorer.exe' der
tager processorkraft når man laver noget i programmet.

Fra : ha

Dato : 28-11-03 15:50

> [...]
> om at det er en integreret del af Windows XP, da det er
> 'explorer.exe' der tager processorkraft når man laver noget i

Okay, tak for input. Mærkeligt at det program skal gemmes så
godt uden mulighed for at finde det frem igen.

mvh
ha

Fra : webfactor

Dato : 28-11-03 12:38

"ha" <dutter-ikkec@sol.dk> wrote in message
> [...]
> Min mulighed for "Eksempel" af fotos er pludselig borte,
> og jeg ville da gerne have den igen, da jeg bruger den

Fjerner skrivebeskyttelse i Mappeinstillinger
Åbner Dokumenter og Instillinger i c:\ og så dit Login Navn
Der finder du den skrivebeskyttede mappe Send til
Der kan du så indsætte genveje,opføre mapper med vredne genveje(Et
mappesystem fra anden mappe leg lidt med det så har du hurtig et
genvejssystem til alle dine programmer ved hånden og lagersystemer til
opbevaring af imidlertidige filer overført med højreklik
www.webfactor.dk

Fra : ha

Dato : 28-11-03 13:31

Tak for respons. Men er det så ikke "bare" på menuen
"send til" der fremkommer nye muligheder.
"Send til" er jo en undermenu til selve højrekliksmenuen.

Ved du iøvrigt hvor billed- og faxfremviser programmet
gemmer sig i windows?

mvh
ha

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-11-03 15:13

ha skrev:

> Ved du iøvrigt hvor billed- og faxfremviser programmet
> gemmer sig i windows?

"Programmet" er sådan set bare en *.dll-fil ved navn shimgvw.dll.

Prøv om nedenstående script kan få 'Eksempel' frem i højrekliks-
menuen igen.
<http://www.dougknox.com/utility/scripts_desc/fixpix.htm>.
Scriptet nulstiller de filtyper i registreringsdatabasen som mange
tredjepartsfremvisere kan finde på at ændre i. Det er måske det der
er sket i dit tilfælde(?).

Madsen.

Fra : ha

Dato : 28-11-03 15:58

> "Programmet" er sådan set bare en *.dll-fil ved navn shimgvw.dll.

Ok, så er det altså derfor jeg ikke kunne finde noget.
Selv google gav op. Så vidste jeg godt, jeg var ude på dybt vand.

> Prøv om nedenstående script kan få 'Eksempel' frem i højrekliks-
> menuen igen.
> <http://www.dougknox.com/utility/scripts_desc/fixpix.htm>.

Det hjalp derhen, at muligheden for at se et foto i fremviseren
nu fremkommer i undermenuen "åbn med". Så må jeg bare
håbe på, at den ikke forsvinder derfra igen, som det jo har for
vane, når man har brugt andre programmer ind imellem.

Det mystiske er faktisk, at jeg ikke har gjort noget overhovedet.
Her til morgen var muligheden væk da jeg startede op, og jeg
brugte fremviseren i går aftes.

mvh
ha

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-11-03 16:19

ha skrev:

> Det mystiske er faktisk, at jeg ikke har gjort noget overhovedet.
> Her til morgen var muligheden væk da jeg startede op, og jeg
> brugte fremviseren i går aftes.

Hmm, sært. Hvad sker der hvis du går ned i Start > Kør og kører:
regsvr32 shimgvw.dll

Ændrer det noget? (evt. efter en genstart af computeren).

Madsen.

Fra : ha

Dato : 28-11-03 16:54

> Hmm, sært. Hvad sker der hvis du går ned i Start > Kør og kører:
> regsvr32 shimgvw.dll
> Ændrer det noget? (evt. efter en genstart af computeren).

Yes, kanon, det var lige det der skulle til. Genstart var ikke
engang nødvendig.
Tusind tak, du fik lige et plus mere i kalenderen.

mvh
ha

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-11-03 17:20

ha skrev:

> Yes, kanon, det var lige det der skulle til.

Fino.

> Genstart var ikke engang nødvendig.

Ok. Rart nok at vide til en anden gang. :)

Madsen.