Hvilke programmer lytter på hvilke porte?
Fra : Jakob olsen

Dato : 28-11-03 10:31

Hej,
jeg vil gerne lave et program, som kan fortælle mig hvilke programmer der
lytter på hvilke porte!
Jeg har kan bruge funktionerne GetTcpTable og GetUdpTable, det giver mig
hvilke porte som er i brug...
Men hvordan får jeg dem forbundet med kørende programmer?
Jeg har kode til at finde alle kørende programmer/processer...
Mangler bare en måde at kæde dem sammen på!
Det skal gerne virke på WinAll, så ikke kun XP.

Et program som kan gøre det jeg ønsker at kode selv, er FPORT.exe, findes på
www.foundstone.com

Jakob Olsen

Fra : Christian Larsen

Dato : 28-11-03 16:50

"Jakob olsen" <jakobols@tiscali.dk> wrote in

> Hej,
> jeg vil gerne lave et program, som kan fortælle mig hvilke programmer
> der lytter på hvilke porte!

Kommandoen "netstat -a -o" lister alle portene med tilhørende
procesejerskab-id. Om kommandoen er tilgængelig i ikke NT-systemer, ved jeg
dog ikke. Og hvis du spørger, fordi du vil kode det selv, hjælper det
selvfølgelig ikke så meget.

Vh Christian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-11-03 18:08

"Jakob olsen" <jakobols@tiscali.dk> wrote

[8<8<8<]
> Et program som kan gøre det jeg ønsker at kode selv, er FPORT.exe,
> findes på www.foundstone.com

Prøv at kigge hos SysInternals.
De laver nogle gratis programmer TCPView og Netstatp.
Sidstnævnte kan hentes med fuld source
(http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/tcpview.shtml).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob Olsen

Dato : 02-12-03 12:44

Jeg har fundet lidt mere info:
Man skal bruge:
AllocateAndGetTcpExTableFromStack og AllocateAndGetUdpExTableFromStack
Disse understøttes dog kun af XP, 2K og NT4...
Min 2K gør ikke!
Ihf ikke med Borland Free Console Compiler (mener der er version 5.5)
Har også prøvet på Borland Builder 6, gik heller ikke!
Men måske jeg ikke includer de rigtige libs...
Hvorfor skal Windows Kodning være så besværlig...

Jakob Olsen