Hvilken Tele2ADSL teknologi (krav til rout~
Fra : Martin Liversage

Dato : 27-11-03 23:16

Jeg overvejer at skifte fra TDC NetExpress ADSL til Tele2ADSL. Jeg har min
egen router som anvender PPPoE via en SpeedStream 5100 "dims" (hvad er den
korrekte tekniske betegnelse for sådan én?)

Hvilken teknologi anvender Tele2ADSL og hvad skal min router understøtte?

--
Martin

Fra : Cubus

Dato : 27-11-03 23:28

"Martin Liversage" <martin@0311.liversage.com> skrev

> Jeg overvejer at skifte fra TDC NetExpress ADSL til Tele2ADSL. Jeg har min
> egen router som anvender PPPoE via en SpeedStream 5100 "dims" (hvad er den
> korrekte tekniske betegnelse for sådan én?)

5100-dimsen er et ADSL-modem.

> Hvilken teknologi anvender Tele2ADSL og hvad skal min router understøtte?

Ved Tele2adsl skal routeren indstilles til at modtage IP-adresse via DHCP.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Martin Liversage

Dato : 29-11-03 22:57

"Cubus" <cubus@sol.dk> wrote in message
> "Martin Liversage" <martin@0311.liversage.com> skrev

> 5100-dimsen er et ADSL-modem.

> Ved Tele2adsl skal routeren indstilles til at modtage IP-adresse via DHCP.

Tak for dit svar. Men inden denne her tråd ryger totalt i muddergrøften har
jeg et uddybende teknisk spørgsmål:

Jeg er lidt svag på den tekniske side når det kommer til ADSL, og fordi jeg
nu anvender PPPoE er det det som jeg har mest forstand på. Men jeg har på
fornemmelsen at man også kan anvende ATM (jeg er lidt uspecifik her...) og
jeg vil egentlig gerne bare vide præcis hvad min router skal understøtte.
Allerede i dag anvender jeg DHCP på routeren i forbindelse med PPPoE, men
hvad kræves det af min router for at køre med Tele2ADSL? PPPoE, ATM (lidt
uspecifik her) eller noget helt tredie. Giv mig nogle meget præcise 3-4
bogstavsforkortelser så jeg ved hvad jeg skal tjekke for. :)

Nå, under alle omstændigheder tror jeg lige at jeg venter en god uges tid
endnu og ser hvad TDC kommer op med. For et par dage siden ringede jeg til
dem og prøvede at presse prisen, men de var hverken til at hugge eller
stikke i. Hvis sælgeren havde været lidt smart havde han da bedt mig vente
lidt tid endnu.

--
Martin

Fra : Cubus

Dato : 29-11-03 23:05

> [...]

> uspecifik her) eller noget helt tredie. Giv mig nogle meget præcise 3-4
> bogstavsforkortelser så jeg ved hvad jeg skal tjekke for. :)

Det er sikkert på LAN-siden af routeren du anvender DHCP på nuværende tidspunkt.
PPPoE anvender du så på WAN-siden. Det karakteristiske ved PPPoE er indtastning
af brugernavn og password.

Med tele2adsl skal der altså også anvendes DHCP på WAN-siden af routeren.

Det kan faktisk ikke gå galt ved indkøb af en ethernet-ethernet router - de kan alle
indstilles til DHCP på WAN-siden.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-11-03 18:31

Martin Liversage wrote:
> Jeg overvejer at skifte fra TDC NetExpress ADSL til Tele2ADSL.

TDC kommer med nye gode tilbud i januar. Hvorfor flytte?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 28-11-03 18:35

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote

> TDC kommer med nye gode tilbud i januar. Hvorfor flytte?

Her står det er pr. 8.dec.:
http://www.newz.dk/forum/item/27703/

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-11-03 18:52

Claus O wrote:
> Her står det er pr. 8.dec.:
> http://www.newz.dk/forum/item/27703/

Det er sandt :)

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 28-11-03 21:17

Hej.

> TDC kommer med nye gode tilbud i januar. Hvorfor flytte?

Tele2 følger ret sikkert lige i hælene på TDC, så hvorfor ikke ??

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 29-11-03 00:03

>TDC kommer med nye gode tilbud i januar. Hvorfor flytte?
> Tele2 følger ret sikkert lige i hælene på TDC, så hvorfor ikke ??

Tele2? Det der seriøse selskab der?

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 29-11-03 09:53

Hej.

> Tele2? Det der seriøse selskab der?

Jeg har Tele2, og har ingen problemer med dem overhovedet !
Har du selv Tele2, har du haft Tele2, eller er du en af dem der udtaler sig
udelukkende på baggrund af noget man tror eller regner med og har læst i en
NG.... ?

Det er da klart at Tele2 vil følge med på prisen, det er de simpelthen nød
til.

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Alias

Dato : 29-11-03 10:16

"Peter @ Team-PsHdO" <nokia9902@spamfilter-get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har Tele2, og har ingen problemer med dem overhovedet !

Jeg skal opsætte en vens emailsystem, som ikke selv har kunnet få det til at
virke.
Den medfølgende vejledning fra Tele2 skulle efter sigende være forvirrende.
Følgende oplysninger skal bruges:

Skal SMTP hedde SMTPserver.tele2adsl.dk eller smtp.get2net.dk?
Skal POP3 hedde paul.get2net.dk?

På forhånd tak.

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 29-11-03 13:21

Hej.

> Skal SMTP hedde SMTPserver.tele2adsl.dk eller smtp.get2net.dk?

Jeg bruger stadig:
mail-relay.tele2adsl.dk som smtp, da den fungere upåklageligt......
(Det var den der blev oplyst da jeg oprettede e-mail adressen, og fik
tildelt en midlertidig adresse........)

> Skal POP3 hedde paul.get2net.dk?

Min heder ihvertfald paul.get2net.dk, og den fungere fint.....
Ellers er der også wien.get2net.dk, og vist flere andre, men disse to
fungere ihvertfald begge fint......

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 29-11-03 11:09

Peter @ Team-PsHdO wrote:

> [...]
> udelukkende på baggrund af noget man tror eller regner med og har læst i en

Jeg sidder HVER dag og løser problemer skabt af Tele2. Og okay det er
LANGSOMT ved at blive bedre med dem, men godt bliver det ikke det næste
lange stykke tid. Og nej, jeg vil ikke røre det "selskab" med en ildtang.

> Det er da klart at Tele2 vil følge med på prisen, det er de simpelthen nød
> til.

Naturligvis.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 29-11-03 11:43

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote

> Jeg sidder HVER dag og løser problemer skabt af Tele2.

Skal vi tage et par kolde fra kassen og også oplevet på egen krop:
1/ Udsender rykker på 1000 kr. mindre end fakturabeløb (Tele2 kalder det systemfejl efterfølgende)
2/ Sender kunder til incasso på trods af klager (Sagen trækkes senere tilbage af Tele2 efter klage til CIS-incasso)
3/ Løfte om kredit af tid linien _IKKE har virket_ (Tele 2 bekræfter kredit for tiden_den har virket nogenlunde_)
4/ Bliver sjovt at se hvor meget tid de kan få til at gå med at rette deres tidl.fejl..........

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 29-11-03 13:32

Hej.

> Jeg sidder HVER dag og løser problemer skabt af Tele2.

Forstå mig nu ret, men det kan enhver komme og sige....

Jeg har derimod haft problemer med TDC, eks. skulle der sjovt nok en
postkvitering til før de "opdagede" at de sørme havde fået returpakken med
deres ADSL modem da jeg skiftede til tele2.... 850.- ekstra på sidste TDC
regning......
Eks. er jeg blevet faktureret for en lukning/genåbning af tlf. som aldrig
havde fundet sted, og det viste sig sørme at det var en "system-fejl"....
Sjovt nok skete begge dele efter at de fandt ud af at jeg skiftede
udbyder...... hmmmm......

TDC køre derudover med skjult prispolitik..... (Hvilket jeg personligt er
modstander af...)
Ringer man til kundeservice og siger at man vil skifte til Tele2 pga.
pris/hastighed, så matcher TDC prisen med det samme uden diskution !
Det fandt jeg ud af da jeg klagede over de to ovenstående "fejl" på
regningen, og herefter har to af mine venner fået en bedre pris-aftale med
TDC....
Damen i TDC´s kundeservice, sagde nemlig:
"Bare du havde ringet inden du valgte at skifte, så havde vi sagtens kunne
finde ud af noget, men nu er det jo for sent..."

Så til TDC kunder:
Ring og sig at i vil skifte til Tele2 pga. pris og hastighed, og se så hvad
der sker.....
(Bare et godt råd....)

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 29-11-03 23:51

> Forstå mig nu ret, men det kan enhver komme og sige....

Ja, og det gør jeg så!

> TDC køre derudover med skjult prispolitik..... (Hvilket jeg personligt er
> modstander af...)

Der er intet skjult! Hvilke priser mangler du?

> [...]
> Det fandt jeg ud af da jeg klagede over de to ovenstående "fejl" på
> regningen, og herefter har to af mine venner fået en bedre pris-aftale med

Nej. Det gør TDC ikke.

> [...]

> Så til TDC kunder:
> Ring og sig at i vil skifte til Tele2 pga. pris og hastighed, og se så hvad

Der sker minus ved det. Det vil jeg gerne garantere. Så et godt råd:
glem det!

Men derimod hvis du er TDC-kunde så tjek postkassen på mandag.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 30-11-03 11:19

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote

> Der sker minus ved det. Det vil jeg gerne garantere. Så et godt råd:
> glem det!

Det er sjovt han har TO venner der har fået bedre priser, selvom du
siger det er umuligt og jeg incl. mange andre også har den erfaring det
hjælper intet. TDC har ikke været til at diskuterer priser med....

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 30-11-03 11:21

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Det er sjovt han har TO venner der har fået bedre priser, selvom du
>siger det er umuligt og jeg incl. mange andre også har den erfaring det
>hjælper intet. TDC har ikke været til at diskuterer priser med....

Der er formentlig et sæt af kriterier, der skal opfyldes, før den
enkelte udbyder vil lave individuelle aftaler. Det lader til, at
CyberCity har en tilsvarende politik, omend deres er mere proaktiv.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 30-11-03 19:35

> Det er sjovt han har TO venner der har fået bedre priser, selvom du
> siger det er umuligt og jeg incl. mange andre også har den erfaring det
> hjælper intet. TDC har ikke været til at diskuterer priser med....

TDC har valgt at have en ens prispolitik når det gælder abonnement. De
kan så give noget rabat på en opr. eller lign. hvis der er begået en fejl.

> Der er formentlig et sæt af kriterier, der skal opfyldes, før den
> enkelte udbyder vil lave individuelle aftaler. Det lader til, at
> CyberCity har en tilsvarende politik, omend deres er mere proaktiv.

Jep. Men altså hos TDC følges ovenstående.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 30-11-03 20:32

Hej.

> Det er sjovt han har TO venner der har fået bedre priser, selvom du
> siger det er umuligt og jeg incl. mange andre også har den erfaring det
> hjælper intet. TDC har ikke været til at diskuterer priser med....

Ja, rent faktisk er det en kammerart og en arbejdskolega, hvis vi skal være
mere precise, og det skal vi jo åbenbart......

Jeg troede faktisk også i første omgang at det var "varm luft" hun lukkede
ud, sådan lidt for at stikke til mig, men det viste sig at det var det
ikke......

Men jeg har da et gæt, da jeg lige har læst resten af tråden:
Kan det tænkes at de i kundeservice har haft kendskab til de ændrede priser
som der for tiden reklameres med at TDC kommer med her i NG, og at de derfor
i kundeservice i løbet af de sidste par måneder "oven fra" har fået besked
på at de derfor gerne måtte "handle lidt" med utilfredse kunder ??
Det ville da give en vis form for mening, og få tingene til at hænge lidt
sammen, eller ??

@ Jan G.N.

>Ja, og det gør jeg så!

Og hvilken post har du så, så du kan udtale dig ??
Jeg kender dig ikke, er du ansat i TDC ??

>Der er intet skjult! Hvilke priser mangler du?

Precis de piser/vilkår og metoder der skal til, og som gør at TDC er på
precis samme niveau som Tele2....
Det ville da have været smart for mig at vide inden jeg skiftede, og ikke
først senere når der var problemer med den afsluttende TDC regning.....

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 01-12-03 18:17

> Jeg troede faktisk også i første omgang at det var "varm luft" hun lukkede
> ud, sådan lidt for at stikke til mig, men det viste sig at det var det
> ikke......

Jeg tror ikke på at der er nogen der har en FAST lavere pris end andre
kunder for den samme hastighed.

> [...]
> på at de derfor gerne måtte "handle lidt" med utilfredse kunder ??
> Det ville da give en vis form for mening, og få tingene til at hænge lidt

Nej. Det er ikke TDC's politik. Men han kan jo godt have fortalt om dem.

> Jeg kender dig ikke, er du ansat i TDC ??

Ja, det er jeg.

> Der er intet skjult! Hvilke priser mangler du?

> Precis de priser/vilkår og metoder der skal til, og som gør at TDC er på
> precis samme niveau som Tele2....

Hvem siger at de vil være det?
Hvad er det for nogen skjulte priser du taler om?

> Det ville da have været smart for mig at vide inden jeg skiftede, og ikke
> først senere når der var problemer med den afsluttende TDC regning.....

Helt sikkert, men det er først blevet offentliggjort idag mandag d. 1.
december.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 01-12-03 19:13

Hej.

Var du ansat i TDC Jan ???
Det forklare jo en hel del.....
Hvordan skal jeg snart formulere mit agument, så det siver igennem.....

Jeg:

Jan (ansat ved TDC):

Jeg prøver igen:

Jan (ansat ved TDC):
> Hvad er det for nogen skjulte priser du taler om?

Jeg mangler et sted hvor man fik oplyst de priser der åbenbart kunne gives
på TDC´s produkter, hvis man blot sagde at man ville skifte til Tele2.

---

Jeg, min kammerart, og min kolega har alle fået at vide at TDC sagtens kunne
(og ville) matche priserne, og for min kammerart og for min kolega, skulle
den altså være på plads (efter hvad TDC´s egne folk siger), så mangler
første regning jo så bare at indfinde sig, så vi ser de endelige beviser....
Men hvorfor skulle vi dog tvivle på hvad TDC´s egne ansatte siger ???

eod !

Mvh.
Peter

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 01-12-03 21:44

> Var du ansat i TDC Jan ???

Ja

> Det forklare jo en hel del.....

Så som?

> Hvordan skal jeg snart formulere mit agument, så det siver igennem.....

Forklare det klart og tydeligt?

> Jeg mangler et sted hvor man fik oplyst de priser der åbenbart kunne gives
> på TDC´s produkter, hvis man blot sagde at man ville skifte til Tele2.

De findes ikke??
Det har jeg vidst oplyst tidligere?

> [...]
> Men hvorfor skulle vi dog tvivle på hvad TDC´s egne ansatte siger ???

Jeg tror ganske enkelt ikke på det. Og nej det er ikke fordi at jeg er
ansat ved TDC. Det er bare fordi jeg er ærlig.

Det eneste jeg ved sker er at TDC nedsætter priserne pr. 01-01-2004. Det
får alle TDC-kunder et brev om i dag eller i nærmeste fremtid. Desuden
kan det læses på http://www.tdc.dk.

?

--
Mvh. Jan G. Nielsen