Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Penge - bogstaveligt tallt...
Fra : Carina

Dato : 27-11-03 19:41

Har en hulens masse assorterede europæiske mønter. Hvordan får jeg vekslet
dem til danske kroner? (For banken vil vist ikke have dem...)

VH

Mads

Fra : Britt Malka

Dato : 27-11-03 22:00

On Thu, 27 Nov 2003 19:41:27 +0100, "Carina" <carwina@hotmail.com>
wrote:

>Har en hulens masse assorterede europæiske mønter. Hvordan får jeg vekslet
>dem til danske kroner? (For banken vil vist ikke have dem...)

I sin tid kunne man godt veksle dem i banken, men de gav stort set
ikke noget for dem.

Er det euro? Eller forældede mønter?
--
Britt Malka
Send dit bedste scoretrick og vind - http://www.tips-og-tricks.com/vind.html

Fra : Carina

Dato : 28-11-03 07:39

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message
> Er det euro? Eller forældede mønter?
Uha, der er skandinavere, englændere, euroer og en hel masse forældede. De
skal så tilsyneladende på tabskontoen...

VH

Mads

Fra : 'Knud'

Dato : 27-11-03 22:06

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har en hulens masse assorterede europæiske mønter. Hvordan får jeg vekslet
> dem til danske kroner? (For banken vil vist ikke have dem...)

Hvis du har en indkørsel eller gårdsplads kan de bruges i stedet for
perlegrus - og gæstende børn vil synes det er skideskægt at gå på
skattejagt!!

Venlig hilsen
Knud

Fra : Jacob Riis

Dato : 28-11-03 10:26

> [...]
> Har en hulens masse assorterede europæiske mønter. Hvordan får jeg vekslet
> dem til danske kroner? (For banken vil vist ikke have dem...)

Jeg kan huske at jeg var med i en tråd på dk.fritid.rejse
http://tinyurl.com/wv2w (google groups link) hvor der var en med tyske
D-mark. Her fandt vi ud at man kunne få vekslet i de tyske nationalbanker.
Det samme gør sig gældende for de andre lande. Se mit link i tråden på hvor
længe de forskellige lande vil veksle pengene. Men det er nok ikke
besværret værd hvis det kun drejer sig om lidt småpenge. Ellers kunne du
kunne give mønterne til nogle børn du kender, de skal nok blive glade
møntsammlere

--
Jacob