hvad med Session.Timeout?
Fra : pepss

Dato : 27-11-03 14:01

Hejsa NG
hvis man nu på en side sætter en Session med en timeout på 2 min. og så
længer nede sætter en ny Session og igen skriver Session.timeout men så bare
på 15 min.
altså sådan:
<%
Session(1) = 1
Session.Timeout 2
en masse kode
Session(2) = 2
Session.Timeout 15

udløber session(1) så stadig efter 1 min?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Chrisser

Dato : 27-11-03 14:09

pepss wrote:
> <%
> Session(1) = 1
> Session.Timeout 2
> en masse kode
> Session(2) = 2
> Session.Timeout 15
>
> udløber session(1) så stadig efter 1 min?

Nej, du skal tænke på det sådan:
Hver bruger har én Session der er unik.
I den kan du så gemme alle de variable der passer dig, altså:
Session(1) er én variabel i den pågældende session, Session(2) er en anden
variabel i samme session.
Så når du sætter en ny timeout gælder de alle dine sessionvariable....

Chrisser

Fra : pepss

Dato : 27-11-03 15:19

"Chrisser" skrev

> [...]
> variabel i samme session.
> Så når du sætter en ny timeout gælder de alle dine sessionvariable....

tak for dit svar det var fint ...eller det vil sige så kan jeg ikke gøre
sådan som jeg havde tænkt...

Fra : Kim Jensen

Dato : 29-11-03 17:24

> tak for dit svar det var fint ...eller det vil sige så kan jeg ikke gøre
> sådan som jeg havde tænkt...

Alternativ kan du måske lave 2 cookies, hvor den ene udløber efter X
minutter og den anden efter Y minutter. Men så skal du selvfølgelig opdatere
dem ved hver "refresh" for at få samme effekt som session-variabler.

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 05-12-03 09:12

"Kim Jensen" <kim@NOSPAMlitewerx.dk> wrote in

> [...]
> minutter og den anden efter Y minutter. Men så skal du selvfølgelig
> opdatere dem ved hver "refresh" for at få samme effekt som

Eller lave et array(variabelnavn, variabelværdi, udløbsdato) og putte
arrayet i Session, og lav en funktion som returner den korrekte værdi, fx.
brugerNavn=hentVaerdi("brugernavn").

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt