IsDate funktion til javascript?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-11-03 15:39

Hej NG.

Jeg har en ASP side med et javascript jeg gerne vil have til at kontrollere
om en variable er en gyldig dato. Alstå noget i stil med

<script language=javascript>
function verify(){
alert(IsDate(<%ASP_VARIABEL%>));
</script>

Kan det lade sig gøre uden alt for mange dikkedare?

mvh
Stefan

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-11-03 16:35

"Stefan Kristensen" <stk@mad.dk> writes:

> Jeg har en ASP side med et javascript jeg gerne vil have til at kontrollere
> om en variable er en gyldig dato.

Så skal du definere hvad en "gyldig dato" er. Jeg ville selg acceptere
Thu, 27 Nov 2003 16:30:42 GMT+0100
men ikke 10/12/03 (fordi jeg ikke ved hvilken dato det er:
10. december 2003, 12. oktober 2003 eller 3. december 2010
)

> Alstå noget i stil med
>
> <script language=javascript>
> function verify(){
> alert(IsDate(<%ASP_VARIABEL%>));
> </script>

Jeg regner med at ASP-variablen er en streng med anførselstegn.

Du kan sende den igennem Date-konstruktoren:
var dato = new Date(<%ASP_VARIABEL%>);
Det giver dog *altid* en dato.

> Kan det lade sig gøre uden alt for mange dikkedare?

Nej. Der er ikke nogen indbygget type til datoer, så *du* skal
bestemme hvad en gyldig dato er. Derefter kan du sikkert bruge
et regulært udtryk til at tjekke.

/L

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 27-11-03 17:35

> [...]
> men ikke 10/12/03 (fordi jeg ikke ved hvilken dato det er:
> 10. december 2003, 12. oktober 2003 eller 3. december 2010
Datoen skal gemmes i et DateTime felt i en database. I ASP returnerer IsDate
True hvis systemet (Windows) genkender værdien som en dato.

> Nej. Der er ikke nogen indbygget type til datoer, så *du* skal
> bestemme hvad en gyldig dato er. Derefter kan du sikkert bruge
> et regulært udtryk til at tjekke.
Jeg vil helst ikke definere hvad en dato er, da jeg har haft store problemer
på en tysk maskine.
Nå, jeg tror, jeg lader ASP kontrollere datoen og så sætte et flag,
JavaScrip kan se på.

Tak for hjælpen

c",)
Stefan