Ide
Fra : Nina

Dato : 16-04-01 11:21

Hej alle

Her i NG kommer så mange gode råd. Ideer osv.
Var det en ide at vi samlede dem på en hjemmeside også?
Der kunne være råd om kost, legetøj, pelspleje, neutralisering, inde/ude,
killinger osv.

Jeg tror at der er mange mennesker der sket ikke aner alle de her ting, men
gerne surfer lidt inden de anskaffer sig en ny misling, og de aner nok tit
slet ikke at den bør være 12 uger. Måske vi kunne være heldige at "fange"
nogle af dem inden.
Det er er ikke for racekatte, men for KATTE.
Jeg skaffer gerne domæne, og laver også gerne opstarten. Så kan vi jo være
nogle stykker der vedligeholder den.

Hva' sir i?
.................... og hvad kunne den eventuelt hedde?
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-04-01 11:52

jeg synes personligt at det er en kanon ide...
jeg ved dk.fritid.dyr.hund har en tilsvarende side..... på
www.dejligst.dk
her har de også en pasningsordning..... som jeg synes er en fed ide....
mon ikke det var muligt at gøre med misserne også??? vi står jo
alligevel mange og har brug for pasning til vores små babyer......
jeg vil gerne hjælpe med tekst.. desværre er jeg ikke en hjemmeside haj
og kan derofr ikke hjælpe med design og upload... men resten er jeg med

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-04-01 12:10

Hej Nina

God ide, kan noget fra min hjemmeside bruges, må I gerne "stjæle" det, bare
jeg får besked.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-04-01 17:48

Hej Nina

Ja alletiders ide, jeg hjælper oz gerne med at skrive og sådn.

Joan

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-04-01 18:20

Hej Nina

Jeg glemte et forslag til navn:
Katteinfo
Danske Kattes Side
Dansk katteinfo
Kattens til side
Kattesiden

Gå ind på www.katter.nu og se hvad sådan en side kan indeholde.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-04-01 18:40

> [...]
> Var det en ide at vi samlede dem på en hjemmeside også?
> Der kunne være råd om kost, legetøj, pelspleje, neutralisering, inde/ude,

Hej Nina

God idé!

Men hvad med økonomien i det - selvom webhoteller fås rimeligt billigt, så
er det da trods alt ikke gratis...
Forslag til navne kunne være: kattetips.dk, katteinfo.dk, katinfo.dk - de er
alle ledige, og noget, der er længere at skrive, tror jeg ikke er en god
idé.

Jeg melder mig frivilligt til at levere stof og kan også hjælpe med
vedligeholdelsen

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Nina

Dato : 16-04-01 19:08

Hej igen

Det ser da ud til at der er tilslutning til den ide.
Mht domæne og finansiering af hotellet, så har jeg en ide til en sponsor,
den arbejder jeg videre på i den næste uges tid.
.... så kom bare frem med flere ideer til navne www.????????????.dk
--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes

Fra : Camilla Larsen

Dato : 16-04-01 21:08

Hej

hvad med....
www.altomkatte.dk ?????

---
Mille

Fra : Kate

Dato : 17-04-01 20:32

Camilla Larsen wrote:

> Hej
>
> hvad med....
> www.altomkatte.dk ?????

Undskyld, jeg smiler, men jeg læste det lige først som www.atomkatte.dk
.. Jeg overså helt det "l", så jeg måtte lige læse det en gang til

Idéen er smaddergod, jeg ved bare ikke om jeg kan bidrage med noget.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-04-01 21:36

Er da lidt svært at komme på et godt navn til siden..... *G*

hvad med
www.kattensabc.dk

Joan

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 17-04-01 07:46

Det er en rigtig god ide
Jeg (og min kæreste) har selv talt om at starte sådan en site op. Min
kæreste har startet et lille firma op der primært skal være til web
projekter. Vi har mulighed for at bruge et KANONT program til at lave
hjemmesider i, et program der ikke kræver andet end en browser for den der
skal rette i hjemmesiden, og ikke behøver noget kendskab til alle de dersens
mærkelige begreber
Desværre kører serveren ikke endnu, men jeg kunne forestille mig at der ikke
var længe til. Men i såfald ville siten hostes hos os selv.
Altså, jeg havde som sagt selv planer om en tilsvarerende site, og syntes
det kunne være FEDT hvis vi kun ne hjælpes ad. Mit forslag er at vi starter
med at få en gratis side hos yahoo eller noget tilsvarende og så kan vi
altid flytte tingene over i det produkt jeg har til rådighed, og som nævnt
er det RET nemt at bruge.

Det er en længere smørre og sikkert noget forvirende jeg her har skrevet,
men stil bare nogle spørgsmål til det så kan det være det bliver mere klart
*grin*

Knus

Mette

Fra : Ulla

Dato : 16-04-01 22:49

> Det er er ikke for racekatte, men for KATTE.

Hmm.... Det var vist een til mig.... *Smiler*

God ide Nina.

--
Med Venlig Hilsen Ulla

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Gitte J.L

Dato : 17-04-01 10:21

Siden kunne måske rumme en side - fx kaldet KATalog - hvor div.
kattebøger og hjemmesider kunne blive vurderet, anbefalet/frarådet og
tildelt potedask alt efter kvalitet osv. Altså, en side, hvor
kattefolket (ikke boghandleren) giver bøgerne karakter.
- Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-04-01 12:10

Gitte skrev
snip
>Siden kunne måske rumme en side - fx kaldet KATalog
snip slut

En rigtig god ide ;))
og ret beset burde der også være en side med "lødigt" foder...;))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Gitte J.L

Dato : 17-04-01 12:47

Puha....kattegrus også ... det er virkelig også noget man kan bruge
lang tid på at bøvle med at finde sin plads i....
Ang. foder: Jeg brugte det meste af aftenen i går på at tjekke data over
forskelligt foder som Hills, Eukanuba, Iams, Specific osv. fra
Nettet.....det er ganske uoverskueligt, når man forsøger at sammenligne
de forskellige mærker. Jeg tror jeg giver op....overvejer at skifte til
Specifik (pga. at det er dansk) eller Eukanuba (ville være praktisk af
private transportmæssige årsager)....men jeg kan simpelthen ikke se om
de kan måle sig kvalitetsmæssigt med det jeg fodrer med nu (Hills
Prescr. Diet). Foder er vist bestemt også noget, det kunne være fedt at
få et overblik over....måske kunne man så med tiden få lavet et skema,
hvor man kan sammenligne kvalitet, næringsværdi, pris osv.
Den side er da vist en dødhamrende god ide
- Gitte

Fra : DK. True Trust

Dato : 17-04-01 09:49

Hej alle.
Fin ide med en speciel oplysningsside for KATTE.
Den kunne jo indeholde lige fra sygdom, parring, killingesalg, avlige
defekter, foder, løbegårde, racer, farver, selvbyg, masser af super go'e
link til andre oplysende kattesider, dyrlægevalg, pelspleje, kun fantasien
sætter grænsen.
Jeg vil selv gerne bidrage med en del oplysninger, som jeg har erfarret i
min opdrætstid.

Navne forslagene
kattenesabc
altomkatte
katteinfo
synes jeg er gode.

Mange miauuer fra
Birgitte

Fra : Nina

Dato : 17-04-01 13:08

Okay, jeg kan se at det popper op med ideer, som var det svampe på en
regnvejrdag, så der skulle nok være mulighed for at få stablet noget godt på
benene.

2 dage fra nu vil alle forslag blive samlet i en "quick poll", vi stemmer,
og det navn der får flest stemmer vinder, okay?

Samtidig samler jeg alle ideerne til punkterne sammen i en lille
indholdsfortegnelse, så kan alle melde sig til at skrive, producere,
redigere og vedligeholde de enkelte punkter eller underpunkter. Der vil også
være nogle praktiske ting der skal gøres, så som at få siden tilmeld
søgesider, samle nogle oplysninger, links evt statestikker osv.

Her lige nogle få spørgsmål, bare til at sætte gang i nogle flere kreative
tanker:
Skulle der evt være en "lille bitte" bestyrelse, til at holde styr på
trådene? Sponsor til eventuelle arrangementer? Skal siden laves en gang for
alle, eller løbende holdes vedlige? Skal siden være postkasserød eller lilla
?
Ender alt det her ikke bare med, at hver gang nogle nye her i NG spørger om
noget, så dropper vi dem bare et link til den side ... hva' søren skal vi
så debatere her i NG ?

Skyd bare løs med flere ting

Hilsen Nina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-04-01 16:29

Hej Nina

Siden skal opdateres så ofte som muligt, det bevarer interessen hos læserne,
så de kommer igen.

Om siden er rød eller gulgrøn er for mig ligegyldigt, men den skal være
behagelig at se på, let at læse og overskuelig.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-04-01 17:20

Nina skrev bla
snip
nogle få spørgsmål + en masse tekst
snip slut

Bestyrelse.. Jeg kunne for så vidt tænke mig et "brugerpanel" fordi jeg har
en ret klar fornemmelse af at det simpelthen vil være for meget for en
enkelt person..

Klart må målet være at den bliver holdt løbende vedlige.. det kan ske ved at
dem som deltager i udformningen (tilmelder sig) har ansvaret for deres del,
det skal så naturligvis være en overkommelig opgavestørrelse..

Link.. det håber jeg bestemt ikke..;(( jeg har haft mange gode timer i
selskab med gruppen her og lært en masse netop fordi vi alle har forskellige
erfaringer, i modsætning til en side hvor der alt andet lige kun vil være en
"fælles" erfaring..

Jeg kunne til gengæld tænke mig at der var et link til gruppen her, så folk
også blev klar over at den findes ;))
Ligesom spørgsmål vedrørende noget som står på siden vil kunne debatteres
her (ikke diskussion/jeg skal komme efter dig, fordi du er af en anden
mening (som vi lejlighedsvis forfalder til))

Og siden skal naturligvis være kattefarvet..;))
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 17-04-01 20:37

Henrik Pedersen wrote:

> Og siden skal naturligvis være kattefarvet..;))
> --
> Med venlig hilsen & miauu
>
> Henrik & Melissa

Hihi, så bliver det vist en rodet affære

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-04-01 21:31

kate skrev som indlæg i forbindelse med mit indlæg om hjemmesiden
snip mig
Og siden skal naturligvis være kattefarvet
snip mig slut
snip kate
Hihi, så bliver det vist en rodet affære
snip kate slut

øhh det blev vist også rodet..
Men det var egentlig en spøg, men nu jeg tænker nærmere over det.., fordi
jeg har gennem nogen tid udviklet databaser/mindre programmer og jeg har en
"fiks" ide med at funktioner samles i hovedgrupper svarende til et
skærmbillede, således at hver funktionsgruppe har sin egen farve, fordi så
ved man med det samme at man enten er hvor man vil være eller er havnet et
forkert sted... naturligvis ligger farverne ret tæt på hinanden men
alligevel...

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Grit Wessel

Dato : 17-04-01 21:35

> Hihi, så bliver det vist en rodet affære

Hvad mener du med det? Melissa er jo helt sort, og man må vel gå ud fra, at
Henrik så mener at kattefarvet = sort (ellers har Melissa ikke opdraget ham
godt nok *grin*)

....men det kan godt være, at sort tekst på sort baggrund er lidt
upraktisk...

--
Grit Wessel
Ginkgo Norske Skovkatte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-04-01 22:03

Grit skrev
snip
>Hvad mener du med det? Melissa er jo helt sort, og man må vel gå ud fra, at
>Henrik så mener at kattefarvet = sort (ellers har Melissa ikke opdraget ham
>godt nok *grin*)
snip slut

Pyha godt Melissa er lidt fornærmet.. fik vist en nussertur for meget for
lidt siden, så hun er i soveværelset, ellers kunne jeg godt se frem til
yderligere miau-træning, men sort & sort ikke så godt, men hendes øjne er
bare suuuk så flot gul/orange så sort//gul/orange ville være fint ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 19-04-01 17:15

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> yderligere miau-træning, men sort & sort ikke så godt, men hendes øjne er
> bare suuuk så flot gul/orange så sort//gul/orange ville være fint ;))

hihi, nu så jeg jo på Johan mens jeg læste det og han er stribet med
hvid, i ved rigtig tabby stribet. Nu forstår i hvad jeg mente med rodet
ikke

Fra : Nina

Dato : 19-04-01 17:18

Jeg har tortiekatte!!!
Hva' `gør man så
Nina

Fra : Kate

Dato : 17-04-01 20:35

Nina wrote:

> [...]
> noget, så dropper vi dem bare et link til den side ... hva' søren skal vi

Nej, det vil jeg faktisk ikke tro. Jeg vil da formode at det kunne blive
et godt supplement til denne gruppe, for uanset hvor mange special sider
der bliver lavet så kan de aldrig opveje en god snak.

Jeg husker ikke om dette navn har været foreslået, men hvad med
www.katten.dk ?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-04-01 21:20

Kate <oliwer@herogder.tele.dk> skrev...
> Jeg husker ikke om dette navn har været foreslået, men hvad med
> www.katten.dk ?

Det er taget...

Camilla

Fra : Christina K

Dato : 17-04-01 18:41

Hej

God ide, der mangler en oplysningsside om katte som er uafhængig. De
fleste er lavet af foderfirmaer og lign. og er rimeligt ensporet. Det
kunne være alle tiders med en side hvor der stod noget om kattebøger,
links, grus, kat i sele, inde eller udekat, kradsebrætter, en eller to
katte osv.

Forslag til navn:
misser.dk
ilovecats.dk
miau.dk

Kh
Christina

Nina <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:2JzC6.485$vR.810863628@news.euroconnect.net...

Fra : trine

Dato : 18-04-01 07:33

Helt vild god ide....jeg ved at jeg ihvertifald at det ville være en side
jeg ville besøge jævnligt
Der kunne også være en side der hed "vores katte" el. "galleri" , hvor vi
kunne lægge billeder af vores kære små (og store *Grin*)????

/Trine