Java i Mozilla 1.5
Fra : Lyd

Dato : 26-11-03 22:20

Hej gruppe!

Jeg sidder med et problem. Jeg kan ikke få Java i Mozilla 1.5. Hver gang der
på en webside er indhold af typen: (application/x-java-vm) spørger den om om
jeg vil downloade default plugin til den MIME type.
Det har jeg så prøvet... og det virker stadig ikke.

Nu prøvede jeg at downloade Java fra sun. Det bliver også fint installeret,
men browseren kan stadig ikke vise java.. den popper up med den samme besked
med om jeg vil downl. default plugin.

er lidt på herrens mark efterhånden da min kæreste skal bruge comp'en til at
spille java spil.

mvh
Lars Justesen

Fra : Lyd

Dato : 26-11-03 22:23

Bruger forresten Red Hat 9 hvis det kunne hjælpe.. : )

Fra : Claus U

Dato : 26-11-03 23:12

Lyd wrote:

> Bruger forresten Red Hat 9 hvis det kunne hjælpe.. : )

I mozilla'ens links er der et link som hedder "mozdev.org - plugindoc:
linux" - her kan du finde følgende vildledning

Linux

On Linux, Mozilla requires JRE 1.4.2 or later.

Mozilla 1.4 and later, and Mozilla Firebird, are compiled with gcc 3.2.3. A
gcc 3.x compatible version of the Java plugin must be used. JRE 1.4.2
contains a compatible plugin.

If you installed the JRE 1.4.2_02 RPM, this plugin is
/usr/java/j2re1.4.2_02/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so - and
to install it for Mozilla (including Mozilla Firebird), do the following:

* Open a terminal
* Change to your Mozilla (or Mozilla Firebird) plugins directory
* Issue the following command: ln -s
/usr/java/j2re1.4.2_02/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so

If you are using an older Linux distribution, you may need to install the
gcc3 support libraries, as the gcc 3.2 version of the Java plugin requires
libgcc_s.so.1 to operate. You may be able to find packages using Google.

If you are using an old or unofficial build of Mozilla (1.4a or later) or
Mozilla Firebird, you can check which compiler was used by entering
about:buildconfig in the location bar and pressing enter. You will see a
line such as "gcc version 3.3 20030226 (prerelease) (SuSE Linux)", which
will show the compiler that was used. If gcc2.9x was used, you need to use
the ns610 plugin, not the ns610-gcc32 plugin.

--
Claus U www.cykeltyven.dk

Usenet - my favorite waste of time

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-11-03 23:00

On Wed, 26 Nov 2003 22:19:37 +0100, Lyd wrote:

> [...]
> med om jeg vil downl. default plugin.
>
> er lidt på herrens mark efterhånden da min kæreste skal bruge comp'en til at

Du skal lave et symbolsk link til din java plugin.
Find ud af hvor du har installeret java plugin, hos mig:
/usr/java/j2re1.4.2_01/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so

Find hvor plugins dir er i din Mozilla, hos mig /usr/lib/mozilla/plugins
Gå ind i dette dir som root og skriv ln -s
/usr/java/j2re1.4.2_01/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so .

Martin.

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 27-11-03 02:14

Lyd skrev:

> er lidt på herrens mark efterhånden da min kæreste skal bruge comp'en til at
> spille java spil.

Det kan vi ikke have
Jeg har lavet et lille script som får jave til at virke i Mozilla på Red
Hat. Det hedder javasti og findes som rpm på:
http://www.gnuskole.dk/index.php?ID=38&lang=da

Gunner Poulsen.
--
Aktiv i projektet Gnuskole http://www.gnuskole.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-11-03 07:45

Lyd skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> om om jeg vil downloade default plugin til den MIME type.
> Det har jeg så prøvet... og det virker stadig ikke.

http://milli.dk/linux/java.html har jeg en lille vejledning til at få
JAVA til at virke med Mozilla. Den er godtnok lavet til Mozilla 1.4, men
jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne bruge den på Mozilla 1.5 hvis
bare du tilpasser hvad du laver.
Og så får du også checket om det er regtigt installeret.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Lyd

Dato : 27-11-03 18:54

Takker for svarene! FIk det til at funke med Gnuskolens RPM Juhuuu!!!

mvh
Lars