Min lille datter hoster...
Fra : Hagman

Dato : 26-11-03 20:42

Pænt goddag.

Jeg har en datter på 16 måneder, som hoster meget.
På et tidspunkt holdt hun op med det, men nu er det kommet igen.

Vi har fået konstanteret af en læge, at lungerne er fine, og der sidder ikke
noget "fast" på hendes lunger, så hendes lunger fejler intet.
....hun er ikke forkølet.

Er dette normalt for piger i den lille alder, eller hvad ?
....nogen der kan give gode svar modtages med stor tak.

Med venlig hilsen,
Michael Petersen.

Fra : Brian k

Dato : 26-11-03 20:49

Hagman wrote:
> [...]
>
> Er dette normalt for piger i den lille alder, eller hvad ?
> ...nogen der kan give gode svar modtages med stor tak.

Hej

Sørg for at støvsuge madresserne og hele værelset (med åbne vinduer), vask
dyne og hovedpude, luft godt og grundigt ud 1/2 time før sengetid, hvis det
er fugtigt vejr udenfor...så hold vinduerne lukket og "lidt" varme på
radiator. Har i gulvtæppe på i det værelse hun sover i, så overvej at fjerne
dette.

Dette ovenstående råd.... fjernede vores datters problem med hoste (og hun
havde kun problemet når hun skulle i seng) (og mest når det var fugtigt vejr
udenfor)
Køb et rigtigt hygrometer (ikke digitalt), den optimale luft % bør være
mellem 35 - 45 (i regnvejrs perioderne lidt højere)

Vær sød at vende tilbage og fortæl om det hjælper

Mvh
brian

Fra : Brian k

Dato : 26-11-03 20:52

Brian k wrote:

> [...]
> sengetid, hvis det er fugtigt vejr udenfor...så hold vinduerne lukket
> og "lidt" varme på radiator. Har i gulvtæppe på i det værelse hun

Og lad være med at have vinduerne åbne dagen lang... da det gør at dyner,
tæpper, osv, osv. bliver fugtige, luft i stedet ud 3 - 4 gange om dagen (med
alle vinduer åbne i 2 - 5 minutter), luk derefter alt i igen (evt et vindue
lidt på klem, hvis der ikke er luftkanaler i vinduerne)

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 27-11-03 11:25

Hagman wrote:
> [...]
>
> Vi har fået konstanteret af en læge, at lungerne er fine, og der
> sidder ikke noget "fast" på hendes lunger, så hendes lunger fejler

Kan du være mere specifik ift. de sammenhænge hvor hun hoster?
Indendørs, udendørs, efter heftig aktivitet osv. Eller de sammenhænge,
hvor hun måske netop *ikke* hoster.

Jeg går ud fra, at hun ikke hoster hele tiden, døgnet rundt. Hvis jeg
tager fejl i det, og jeres læge ikke gør noget, så vil jeg anbefale en
ny læge som første skridt.

At en læge ikke kan finde noget, betyder kun, at i konsultationen var
der ikke noget at se. Eksempelvis havde vi vores søn (dengang ca 2½)
til læge fordi han hostede meget efter voldsom aktivitet. Lægen kunne
ikke finde noget. Nej selvfølgelig kan han ikke det, knægten har jo
siddet stille i venteværelset i ½ time.

> Er dette normalt for piger i den lille alder, eller hvad ?

Nej.

--
Kristian Damm Jensen
damm (at) ofir (dot) dk

Fra : Hagman

Dato : 27-11-03 21:21

Det er mens hun sover, og nogengange mens hun leger.
....hun hoster ikke hele tiden.

Fra : Friberg

Dato : 27-11-03 23:30

"Hagman" <ingen@spam.nu> wrote in

> Det er mens hun sover, og nogengange mens hun leger.
> ...hun hoster ikke hele tiden.

Og de er ikke kighoste, som min ene fik konsanteret efter noget kamp.

S Friberg