Katte på bordet....
Fra : Christian Jonassen

Dato : 26-11-03 17:41

Hvad er folks gode råd til at lære kattene at nu er det sgu snart nok med
alt det kravlen på bordene?? Har hørt tricket om en vandpistol der affyres
i øjeblikket den vil hoppe?? Er det synd eller hvad? Jeg har selv
praktiseret det ved to tidl. katte og syntes det kom til at virke, men er
det synd??

Christian

Fra : Stine Hilskov

Dato : 26-11-03 21:53

Hej Christian.

Jeg mener ikke, det er synd at bruge en vandpistol mod en kat, for at vise
den gør noget forkert.
Det er bare vigtigt, at du ikke råber ell. lign. samtidig, da katten skal
opleve, at hvis den går på bordet bliver man våd PUHA... og ikke Christian
er sur og sprøjter med vand... den må ikke forbinde dig direkte med en
voldsom oplevelse, du er jo den sødeste i verden

Jeg har selv gjort det mange gange med godt resultat.
Det ender som regel med, at de bare skal se vandpistolen, så har de
forstået, og er væk på rekord tid.

Hilsen Stine

Fra : Brizz

Dato : 26-11-03 23:49

> [...]
>
> Jeg har selv gjort det mange gange med godt resultat.
> Det ender som regel med, at de bare skal se vandpistolen, så har de

Enig..vi gør det samme dog ikke med helt samme resultat. De er der når vi
ikke er hjemme kan vi se. Men når vi hiver sprøjten frem forstår de
budskabet... og nej ingen kat tager skade af lidt vand.

Mvh Brian

Fra : Kate

Dato : 27-11-03 10:14

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> wrote in

> [...]
> eller hvad? Jeg har selv praktiseret det ved to tidl. katte og
> syntes det kom til at virke, men er det synd??

Tricket med vandpistolen har også virket glimrende her. Min ældste kat
skal bare se den, så er han over alle bjerge også når det ikke var ham
som det var myntet på, så den har været gemt væk i en periode. Men nej
jeg synes det er en harmløs opdragelses form.
Dog vader mine altså rundt på bordene når jeg ikke er hjemme, det kan
ses på pote aftrykkene og hvis jeg kigger op når jeg kommer hjem sidder
der som regel en kat i køkkenvinduet, men den er nede når jeg træder
ind

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 27-11-03 10:53

"Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message
> [...]
> i øjeblikket den vil hoppe?? Er det synd eller hvad? Jeg har selv
> praktiseret det ved to tidl. katte og syntes det kom til at virke, men er

Hej Christian
Vi har selv brugt vandpistol på alle vores katte, når de var små og skulle
opdrages. Det har dog ikke været fordi de ikke måtte være på bordene, det
har de altid fået lov til. Det var mere hvis de sloges for alvorligt, skulle
kravle på vores høje reolsystem og især hvis de hele natten stod og kradsede
på vinduet for at komme ud i deres løbegård. Det varede ikke længe, for man
bare skulle række ud efter vandpistolen, og så fattede de meningen. Det er
godt nok mange år siden, det har altid kun været i opdragelsesfasen, da de
som sagt var frække killinger
Jeg vil jo kun synes det var synd, hvis man bruger det på en kat der er
bange af sig, eller en lille forsagt killing, for så vil den jo blive mere
bange, men det er jo noget man godt selv kan regne ud.

--
Hilsen Denise

Fra : zasha

Dato : 27-11-03 20:36

> "Christian Jonassen" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message
> affyres

Et helt andet aspekt...jeg er muligvis verdens dårligste vandpistol-skytte,
for jeg blev lynhurtigt mere træt af at alting på bordene blev vådt, end af
at have kattene trissende rundt.

Men måske har "andre" ikke noget liggende allevegne som mig :o
Ihvertfald opgav jeg pistolen, og kattene opgav faktisk at vandre på
bordene, muligvis fordi de fik deres højt elskede kategård med hylder at
hoppe rundt på *smil*
Synd og synd, det er helt sikkert ikke det bedste en kat ved!

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi-uden-vandpistol-men-med-2-forkælede-katte
:)

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Christian Jonassen

Dato : 01-12-03 17:09

Hejsa alle, tak for alle svarene vedr. vandpistol, jeg føler trygt jeg kan
gå i gang med skydningen )

Hilsen Christian....(og Simba og Findus der stadig er intetanende...)

zasha <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bq5jn1$ks$1@news.cybercity.dk...