Sol på ar?
Fra : Lasse

Dato : 26-11-03 14:24

Jeg er blevet opereret her for en 3-4 uger siden, jeg tog sol før, en til to
gange hver 14. dag og nu er jeg ved at blive lidt hvid, synes jeg selv!

Bliver arret grimt hvis man tager sol? Man kunne selvfølgelig dække det, men
så får jeg bare en hvid streg ved siden af arret og det er jeg ikke
interesseret i.

Er der nogen alternativer? Selvbruner?? Eller andet.

På forhånd tak

Hilsen
Lasse

Fra : Helle

Dato : 26-11-03 20:20

> [...]
> interesseret i.
>
> Er der nogen alternativer? Selvbruner?? Eller andet.

Da jeg blev opereret sagde lægerne at man ikke burde tage sol på området med
ar i ca et halvt år efter.
Jeg må indrømme at jeg ikke har overholdt det, der gik en måneds tid så tog
jeg lidt sol og jeg synes ikke mine ar er blevet grimme. Nu kommer det måske
også an på HVOR de ar er henne. Hvis det er i ansigtet så ville jeg nok lade
være med at tage sol

Venligst
Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-11-03 20:28

Lasse wrote:

hej Lasse....

> Jeg er blevet opereret her for en 3-4 uger siden, jeg tog sol før, en
> til to gange hver 14. dag og nu er jeg ved at blive lidt hvid, synes
> jeg selv!

jamen det bliver man jo når det er vinter...... du ahr sikkert også fået at
vide at du helst ikke skal få sol på arret......

> Bliver arret grimt hvis man tager sol? Man kunne selvfølgelig dække
> det, men så får jeg bare en hvid streg ved siden af arret og det er
> jeg ikke interesseret i.

ja arret risikerer at blive grimt hvis du ikke passer på det første års
tid..... du riskerer også at arret begynder at skalle af og at ødelægge den
sarte nye hud der bliver dannet.....
under normale omstændigheder vil arret blive mørkt når man tager sol på det
tidligt i helingsprocessen....... derfor kan du risikere at det i fremtiden
bliver meget mørkt..... det er bedre for hudtonen og arret generelt at vente
den foreskrevne tid......
det kommer naturligvis også an på hvor dit ar sidder...... mit sidder på
langs af maven, så jeg skjulte det da det var frisk (også fordi jeg samtidig
havde en pose at skjule*G*)

> Er der nogen alternativer? Selvbruner?? Eller andet.

jeg ville (hvis jeg var dig) dække det til med et stykke stof eller plaster
(afhængig af størrelsen på arret og placeringen) i de første 3-4 mdr......
evt skære en smule ned på solariet, sådan at overgangen ikke er så
voldsom..... når den tid så er passeret og arret er helet ordentligt op,
ville jeg købe en god solstift med meget høj solfaktor.... den ville jeg så
smøre på hver gang jeg skulle tage sol, rigeligt de første mange gange, og
så med tiden mindre og mindre, sådan at huden ved arret langsomt vænner sig
til solen igen......
hvis arret er meget synligt (feks et sted hvor man ikke lige kan skjule det
med et stykke tøj) ville jeg købe en lækker foundation eller consealer i den
rette farvetone og smøre på når jeg skulle ud i offentligheden..... gerne et
mærke med lidt solfaktor i.......
selvbruner ville jeg ikke bruge, da det kan være meget svært at ramme
præcist, og derudover kan efterlade nogle uskønne skjolder på den
omkringliggende hud.......

> På forhånd tak

your welcome....

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : arc@na

Dato : 27-11-03 06:30

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in

> Er der nogen alternativer? Selvbruner?? Eller andet.

Ikke mht bruning, men smør lidt ren E-vitamin på arret hver dag, så vil det
hele meget pænere op. Køb nogle ganske almindelige E-vitamin-perler, prik
hul på den med en nål og pres vitaminet ud. Bliv ved i mindst en måned.

arc@na

Fra : Mieskiewicz

Dato : 19-12-03 19:07

Hej Lasse

Jeg har før hjulpet nogle med at komme helt af med deres operationsar. Du
kan prøve med en tube aloevera gele.
I samme serie er der forøvrigt også en fremragende solcreme
Såfremt du er interesseret I at høre nærmere kan du blot kontakte mig.

Med venlig hilsen
Dorthe Mieskiewicz
aktivkilden@mail.dk

Fra : arc@na

Dato : 22-12-03 02:22

"Mieskiewicz" <Aktivkilden@mail.dk> wrote in

> [...]
> I samme serie er der forøvrigt også en fremragende solcreme
> Såfremt du er interesseret I at høre nærmere kan du blot kontakte mig.

Klage afsendt til udbyder.

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!