MS Windows
briani 27239
Min mus løber for stærkt
Fra : Christian

Dato : 26-11-03 12:05

Hvis jeg rammer den forkerte gruppe med dett, så sig endelig til. Mit
problem er:

Jeg har en Logitech cordless optical mouse, som (bortset fra et
horribelt batteriforbrug) fungerede fint indtil her for kort tid
siden, da den ændrede adfærd i en bestemt situation: Hvis jeg i et
dokument (det være sig Word, Excel, en webside, en e-mail eller
whatever) bevæger musen over i rulleskakten og trykker en enkelt gang
forneden i skakten (ikke på pilen men lige ovenover) så bevæger jeg
mig to sider nedad i dokumentet. Tilsyneladende foregår det i to hop
med en minimal pause imellem dem, men der er altid tale om to hop.

Kan nogen lede mig på sporet af, hvad der foregår?
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-11-03 13:04

Christian (chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk) skrev følgende:
> [...]
> med en minimal pause imellem dem, men der er altid tale om to hop.
>
> Kan nogen lede mig på sporet af, hvad der foregår?

Din museknap er måske slidt hvilket kan resultere i "prel". Gør den det hver
gang? Og ingen andre steder?

- Martin

Fra : Christian

Dato : 26-11-03 17:32

On Wed, 26 Nov 2003 13:04:09 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Din museknap er måske slidt hvilket kan resultere i "prel". Gør den det hver
>gang? Og ingen andre steder?

Jeg tror ikke det er det, Martin. Den gør det kun i rulleskakterne.
Og den gør det hver gang.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Peter

Dato : 26-11-03 13:07

"Christian" <chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en minimal pause imellem dem, men der er altid tale om to hop.
>
> Kan nogen lede mig på sporet af, hvad der foregår?

Installer dine drivere igen.
Du skal dog være opmærksom på, at Logitech drivere, til mouse ware og/eller
keyboard, version 1.5 eller ældre, kan give alvorlige konflikter i Windows
XP, hvis det er dit styresystem.
Evt. opdaterede drivere kan downloades på: www.logitech.dk .

Peter

Fra : Christian

Dato : 26-11-03 17:32

On Wed, 26 Nov 2003 13:06:51 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>keyboard, version 1.5 eller ældre, kan give alvorlige konflikter i Windows

Ja, jeg burde jo have nævnt, at jeg kører XP Home.

>Evt. opdaterede drivere kan downloades på: www.logitech.dk .

Det kan jeg ikke tro behøves. Konfigurationen har kørt uden
muse-problemer i over et halvt år.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Christian

Dato : 27-11-03 17:41

On Wed, 26 Nov 2003 17:31:48 +0100, Christian
<chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke tro behøves. Konfigurationen har kørt uden
>muse-problemer i over et halvt år.

Ja, ja, Det behøves måske alligevel. Jeg har netop gen-installeret
fra den samme CD som blev brugt ved den oprindelige installation, og
problemet er der endnu.

Når Logitech programmerne er de samme, må det jo så være XP, der har
ændret sig - det sker jo ret så hyppigt. Spørgsmålet er bare hvor.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-11-03 14:09

Christian wrote:

> Logitech cordless optical mouse, som (bortset fra et
> horribelt batteriforbrug)

....læg den på et stykke hvidt papir e.l., når du ikke bruger den...

....og køb 4 opladelige batterier fx. af fabrikatet "Uniross" med dertil
hørende lader - mine batterier holder nu en 14 dage pr. sæt med samme
mus...
Hans

Fra : Christian

Dato : 26-11-03 17:32

On Wed, 26 Nov 2003 14:08:48 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...læg den på et stykke hvidt papir e.l., når du ikke bruger den...

Det har jeg læst om, og også forsøgt at gennemføre, uden at jeg synes,
det har hjulpet. Jeg er nu også slem til at huske det

>...og køb 4 opladelige batterier fx. af fabrikatet "Uniross" med dertil
>hørende lader - mine batterier holder nu en 14 dage pr. sæt med samme
>mus...

Et forsøg værd. tak. Er de der "Uniross" batterier bedre end andre?
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-11-03 00:31

Christian wrote:

> Det har jeg læst om, og også forsøgt at gennemføre, uden at jeg synes,
> det har hjulpet. Jeg er nu også slem til at huske det

....hvis du ikke vil høre, må du jo føle

> Er de der "Uniross" batterier bedre end andre?

....fik dem i sin tid anbefalet, da jeg havde samme problem som du (med
stort forbrug)...

....fandt mine i Jem og Fix til ca. en hund...
Hans

Fra : Poul Erik

Dato : 27-11-03 00:47

On Wed, 26 Nov 2003 17:31:48 +0100, Christian
<chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> wrote:

>Et forsøg værd. tak. Er de der "Uniross" batterier bedre end andre?
>--
Harald Nyborg har 60 alkaline batterier til 99 kr, og hos mig holder
de mindst lige så længe som f.eks. Duracell.
Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o