Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Begå sig med britisk VISA kort i Danmark
Fra : Frej Jensen

Dato : 26-11-03 08:50

Hej,

Ja, spørgsmålet taler vel egentlig for sig selv. Jeg skal "hjem" på
ferie i Danmark, og jo eftersom jeg bor i Skotland, står jeg jo med
et britisk VISA kort..

Hvordan vil jeg kunne begå mig med det i Danmark?. - Jeg har ingen
intention om at hæve kontanter (da det er vedhæftet et gebyr på 2£),
hvorfor det så vil være primært at skulle kunne betale med kort, hvor
jeg nu kan komme til det...

Men spørgsmålet er så; hvor udbredt er internationale VISA kort(altså
ikke VISA/Dankort og Visa electron) som betalingsmiddel i DK, nogle
steder jeg skal være opmærksom?.

Mange hilsner

Frej I glasgow

Fra : anders majland

Dato : 26-11-03 11:00

> Men spørgsmålet er så; hvor udbredt er internationale VISA kort(altså
> ikke VISA/Dankort og Visa electron) som betalingsmiddel i DK, nogle
> steder jeg skal være opmærksom?.

Det er nok ikke nogen generelle regler men de fleste restauranter vil
ikke give problemer, ligeledes de større centre og centrale steder i
byerne hvor der ofte kommer turister. Men jeg tror at det er de færreste
dagligvare butikker der kan tage imod det.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-11-03 13:33

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:bq1vjj$rbc$1@sunsite.dk...

> [...]
> byerne hvor der ofte kommer turister. Men jeg tror at det er de færreste
> dagligvare butikker der kan tage imod det.

Specielt dagligvarer butikker er nok den største forskel mellem DK og UKs
anvendelse af visa kort.

I den forbindelse opfatter jeg ikke tankstationer som "dagligvarebutik" her
vil du næsten altid kunne bruge Visa.

Peter

Fra : Hans²°³°

Dato : 26-11-03 20:10

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Min Kvickly både tager og veksler VISA MASTERCARD