Linux newbie GNOME hjælp
Fra : Lyd

Dato : 25-11-03 20:36

Hey gruppe,

Jeg har lige prøvet at installere FreeBSD 5.1

under installationen valgte jeg GNome desktop..

Når jeg nu starter min comp op kommer der fint login og alt muligt.. men
hvordan starter jeg GNome?

Er total noob til linux.

mvh
Lars

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-11-03 21:11

On Tue, 25 Nov 2003 20:35:33 +0100, Lyd wrote:

> [...]
>
> under installationen valgte jeg GNome desktop..
>
> Når jeg nu starter min comp op kommer der fint login og alt muligt.. men

startx

/Kasper

Fra : Lyd

Dato : 25-11-03 21:43

> startx

Det virkede også, lidt.
Fatal server error:
no screens found

xinit : Server error

ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

mvh
Lars

Fra : FePe

Dato : 25-11-03 21:52

Lyd wrote:

> Det virkede også, lidt.
> Fatal server error:
> no screens found
>
> xinit : Server error
>
> ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Prøv at køre xf86config, men vær sikker på at taste rigtige
informationer ind. Læs evt. noget dokumentation: en howto, en
manual-side eller andet.

Mvh.
--
_ __ _ __
| |__ | _|| |__| | _|
|_| |__ |_| |___| .dk

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 25-11-03 21:58

On Tue, 25 Nov 2003 21:43:10 +0100, Lyd wrote:

> Det virkede også, lidt.
> Fatal server error:
> no screens found
>

> xinit : Server error
>
> ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Du skal rette i din XF86config fil. Jeg er ikke helt klar over hvor den
ligger på dit system, men du kan prøve med #find / -name XF86Config.

Ellers er der en god guide her:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/index.html

--
/Kasper

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 26-11-03 21:36

Lyd wrote:
> Hey gruppe,

Ok indrømmet nu er jeg ikke særlig konstruktiv, men er jeg den eneste
der har undret sig over kombinationen af nedenstående sætninger. Først:

> Jeg har lige prøvet at installere FreeBSD 5.1

....og derefter denne?

> Er total noob til linux.

Hvad kører du egentlig???

Mvh Rolf