MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP og harddisk-aktivitet ??
Fra : Sven

Dato : 25-11-03 16:51

Hej.
Når min windows er bootet op, står den i timevis og småkører med harddisken,
selvom jeg bare lader PC'en stå tændt uden internetadgang. Det har
tilsyneladende ikke indflydelse (ret meget) på ydelsen, men det er alligevel
irriterende.
Findes der et "monitor"program der kan vise hvilket program der bruger HD
"lige nu"?
AVP finder ingen virus, og alt virker.

AMD 2400+
ASUS A7N8X deluxe
1Gb ram
ATI 9700Pro
Maxtor 160Gb
Seagate 80Gb
Audigy

WindowsXP Pro (studylicens) m SP1.

Sven

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-11-03 20:41

"Sven" <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> irriterende.
> Findes der et "monitor"program der kan vise hvilket program der bruger HD

Tryk ctrl+alt+del og se processer, her kan du se hvad der er gang i. Men nok
ikke om det influerer på harddisken.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Fjollefrans

Dato : 25-11-03 21:19

> [...]
> alligevel
HD

> Tryk ctrl+alt+del og se processer, her kan du se hvad der er gang i. Men

eller lettere, tryk ctrl-shift-escape, skå over på processes tab'en i View
menuen kan du vælge Columns, slå I/O Read Bytes & I/O Write Bytes til (måske
nogle flere af dem der hedder noget med I/O) på tab'en med processes kan du
nu se de enkelte processers I/O (dvs skrive læse) aktivitet

Fra : Sven

Dato : 26-11-03 15:39

> [...]
du
> nu se de enkelte processers I/O (dvs skrive læse) aktivitet

Ok, nu fandt jeg synderen (Zonealarm). Kolonnen "Sidefejl" i joblisten, er
det en dårlig oversættelse, eller er det normalt med ca 20.000 fejl pr ½
times kørsel?!?

Sven

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 02-12-03 00:25

> Ok, nu fandt jeg synderen (Zonealarm). Kolonnen "Sidefejl" i joblisten, er
> det en dårlig oversættelse, eller er det normalt med ca 20.000 fejl pr ½
> times kørsel?!?

Humm, der er alle mine på 0 - selv efter flere dages drift....

Så tror ikke det er så godt med de 20.000 fejl, men ved det ikke.

--
Ulrik Chr.
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

P.S.: Fjern xx efter uac i min mail.

Mail-adressen er beskyttet af Norton AntiVirus 2004 og AntiSpam 2004.