Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Forskudsregistrering: Antal arbejdsdage?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-11-03 16:40

Hvor mange arbejdsdage har en almindelig lønmodtager? Det er vel
omkring 250, men er det præcist 250?

Jeg skal bruge det til at forskudsregistrere mit kørselsfradrag næste
år i mit nye job.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : David T. Metz

Dato : 25-11-03 17:06

Kurt Hansen skriblede:
> Hvor mange arbejdsdage har en almindelig lønmodtager? Det er vel
> omkring 250, men er det præcist 250?

Det må være mindre, ferie, ferie- fridage og helligdage går jo fra. Jeg vil
tro ca. 220.

Det er bedre at skyde lidt under end over på forskudsopgørelsen.
David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-11-03 17:06

On Tue, 25 Nov 2003 16:39:56 +0100, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

>Hvor mange arbejdsdage har en almindelig lønmodtager? Det er vel
>omkring 250, men er det præcist 250?

220 stk

/Mogens

Fra : Hans²°³°

Dato : 25-11-03 17:46

> 220 stk

spørger behøver ikke at afholde sin ferie - han har krav på ferie - men bestemmer selv om
han vil afholde den, derfor kan arbejdsdagene sagtens
være større

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-11-03 17:50

> spørger behøver ikke at afholde sin ferie - han har krav på ferie - men
bestemmer selv om
> han vil afholde den, derfor kan arbejdsdagene sagtens
> være større

Ja, de kan sagtens være "flere", men det er altid en god idé, at udfylde
forskudsopgørelsen med forholdsvis lave tal, så man ikke får et girokort
tilsendt istedet for en check. Sidstnævnte er nu en gang sjovere at få smidt
ind af døren, medmindre man da mangler pengene. Renten er jo lav på lån fra
staten..

Mvh, Lasse

Fra : David T. Metz

Dato : 25-11-03 18:21

Lasse Kristiansen skriblede:

> Renten er jo lav på lån fra staten..

Æh - kun hvis man selv husker at betale "lånet" tilbage inden 1/7 og det i
øvrigt er under 40.000 (så betaler man nemlig kun 2 % som ikke kan
fradrages) - ellers er skattefar da et af de dyreste steder at "låne" (jeg
taler af bitter erfaring) - 7 % som ikke kan fradrages.

Omvendt giver de en "supergod" forrentning af overskydende skat (2 % - ikke
skattepligtig).

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 25-11-03 18:45

> [...]
> fradrages) - ellers er skattefar da et af de dyreste steder at "låne" (jeg
> taler af bitter erfaring) - 7 % som ikke kan fradrages.
Ja, det er selvfølgelig ikke optimalt, at stå med et skattesmæk på f.eks.
40.000 kr., som man ikke kan betale med det vons.

> Omvendt giver de en "supergod" forrentning af overskydende skat (2 % -
ikke
> skattepligtig).

Præcis. Derfor bruger jeg også skatten til lidt opsparing. Trækprocenten er
hævet med 5 % og fradragene sat lavt. Bankerne giver jo ikke ligefrem nogen
nævneværdig rente idag.

Mvh, Lasse