Mail relay server
Fra : René Mølsted

Dato : 25-11-03 15:54

Jeg har i sinde at sætte en mail relay server op der scanner for vira og
spam hvor efter disse sendes videre til de respektive servere med brugerne.

Skal jeg styre det hele fra MySQL for at kunne sende posten til de
rigtige servere efterfølgende (her er tale om 3-4 forskellige servere)?

René Mølsted

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-03 16:00

René Mølsted <molsted@mac.com> writes:

> Skal jeg styre det hele fra MySQL for at kunne sende posten til de
> rigtige servere efterfølgende (her er tale om 3-4 forskellige servere)?

Det er en mulighed (afhængigt af dit valg af MTA), men ikke en
nødvendighed.

--
Jacob - www.bunk.cc
Honk if you love peace and quiet.

Fra : René Mølsted

Dato : 25-11-03 16:13

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Det er en mulighed (afhængigt af dit valg af MTA), men ikke en
> nødvendighed.

Jeg havde tænkt mig at benytte Postfix men kommer jo an på løsningen.
Jeg er lidt usikker på hvordan det hele hænger sammen når du jeg har
flere forskellige mailservere (med brugerne), hvordan finde fx. Postfix
ud af hvilken server den skal aflevere posten til. MX?

René

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-03 16:27

> [...]

> du jeg har flere forskellige mailservere (med brugerne), hvordan finde
> fx. Postfix ud af hvilken server den skal aflevere posten til. MX?

Det kommer helt an på hvordan du sætter din Postfix op. Det lyder som
om det du vil kan klares ved at sætte boksen op som transport for de
domæner det drejer sig om. Hvis det kun er nogle få domæner vil det
være totalt overkill at køre en databaseserver for det.

--
Jacob - www.bunk.cc
What does "it" mean in the sentence "What time is it?"?

Fra : René Mølsted

Dato : 25-11-03 16:34

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> [...]
> domæner det drejer sig om. Hvis det kun er nogle få domæner vil det
> være totalt overkill at køre en databaseserver for det.

Totalt set har jeg +300 domæner der skal kunne relays for.

René

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-03 16:46

René Mølsted <molsted@mac.com> writes:

> Totalt set har jeg +300 domæner der skal kunne relays for.

Hvert af dem "koster" en linje i en tekstfil eller en entry en tabel i
databasen. Så er det op til dig at vælge.

--
Jacob - www.bunk.cc
The more control, the more that requires control.

Fra : René Mølsted

Dato : 25-11-03 16:57

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Hvert af dem "koster" en linje i en tekstfil eller en entry en tabel i
> databasen. Så er det op til dig at vælge.
Databasen er vel den mest fleksible løsning?
Findes der HOWTOs omkring denne problemstilling?

René