billeder på hjemmeside spørgsmål
Fra : steffen martin

Dato : 25-11-03 13:38

Hej Gruppe,

For jer der selv har en hjemmeside med billeder af jeres kunst, vil jeg
gerne høre om jeres erfaringer i dette arbejde.
Gode / dårlige råd om at få billeder til at fungere ordentlig på en
hjemmeside osv. Jeg kan simpelthen ikke finde nogen god måde at præsentere
en hjemmesides billeder på...

Hjælp?

Venligst
Steffen

--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk | www.urbanpoor.com

Fra : JMJ

Dato : 25-11-03 14:13

On Tue, 25 Nov 2003 13:38:00 +0100, "steffen martin"
<steffen@XXXsteffenmartin.dk> posted:

> [...]
>Gode / dårlige råd om at få billeder til at fungere ordentlig på en
>hjemmeside osv. Jeg kan simpelthen ikke finde nogen god måde at præsentere

There is really no *good way* to show paintings on the net.
Two different things really........a painting is a thing....the net
is light/flat/not tactile. The best way is just thumbnails.
I've never seen a *great* art URL in the 10yrs I've been surfing.
--

Regards,
Joe

Fra : JMJ

Dato : 25-11-03 14:27

On Tue, 25 Nov 2003 14:12:45 +0100, JMJ <jahn@tele2adsl.dk> posted:

> [...]
>is light/flat/not tactile. The best way is just thumbnails.
>I've never seen a *great* art URL in the 10yrs I've been surfing.
About making a site. I've changed mine to make it as simple as
possible. My site used to be very flashy....ya don't really need that.
just easy to navigate and understand is best.
I just made this site for a friend : www.trinetrier.dk
I find Windows FrontPage is not good enough, so i bought
this http://www.webpage-maker.com/ , which allows you to
move things around much easier than Front Page.

That's it good luck,

(sorry for the english, I understand dansk fine but writing på danske is
still not the best thing I do

--

Regards,
Joe

Fra : JMJ

Dato : 25-11-03 14:38

On Tue, 25 Nov 2003 14:27:24 +0100, JMJ <XXXjahn@tele2adsl.dk> posted:

>On Tue, 25 Nov 2003 14:12:45 +0100, JMJ <jahn@tele2adsl.dk> posted:

Your not the only one m8....

Here's a whole list of kunstners and gallerier with URLs to
have a look.
http://www.museums.dk/gallerier.html

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-11-03 09:34

Du skal være velkommen på

www.art4you.dk

v.h.
Jakob

Fra : Michael

Dato : 30-11-03 13:14

Hej Steffen !

Her kan du se hvordan vi har gjort http://www.uh.michulla.dk/index.html
Der er også en side om hvordan vi laver hjemmeside på en simpel måde.

Hilsen fra
Ulla og Michael

Fra : Anders [8000]

Dato : 30-11-03 18:29

En af mine venner har www.kunst.o-f.com

Fra : Lars Refslund

Dato : 02-12-03 23:44

Jeg har på siden valgt at beskære billederne, så at det er visuelt spændende
at gå på opdagelse på siden.

Med beskæring mener jeg at der er lavet en " Thumbnail" (et lille billede),
ved et klik på billedet kommer billede frem i en større udgave, der giver
bedre mulighed for at studere det, samt at læse billedets data. Fordelen ved
at lave en "Thumbnail" er at websiden loader hurtigt, da det jo fylder
mindre. Samtidig har jeg valgt at beskære billederne i et bestemt mål, så
det giver en ensartethed og ro over websiden.

Har været inde og se på dine sider og har da også konstruktive idéer til
hvordan du evt. præsentere dine billeder.

Du/i kunne jo kaste et blik på http://www.refslund.dk

Mvh. Lars Refslund

Fra : JMJ

Dato : 03-12-03 14:58

On Tue, 2 Dec 2003 23:43:51 +0100, "Lars Refslund" <lars@refslund.dk>
posted:

> [...]
>

>Har været inde og se på dine sider og har da også konstruktive idéer til
>hvordan du evt. præsentere dine billeder.

Very nice.
I only see *paintings* on the english URL. None on the regular
Danish pages (?).
Compliments on your paintings, I like them and appreciate the
technical/materials *knowhow* you show.
--

Regards,
Joe

Fra : JMJ

Dato : 03-12-03 15:02

On Wed, 03 Dec 2003 14:58:02 +0100, JMJ <XXXjahn@tele2adsl.dk> posted:

> [...]
>Danish pages (?).
>Compliments on your paintings, I like them and appreciate the
One more small thing. The " Thumbnail" of the 2 sculptures
(http://www.refslund.dk/e.html) brings up a paintings
instead of the sculptures.

MVH,

Joe

Fra : JMJ

Dato : 03-12-03 15:26

On Wed, 03 Dec 2003 15:02:23 +0100, JMJ <REMOVEjahn@tele2adsl.dk> posted:

>On Wed, 03 Dec 2003 14:58:02 +0100, JMJ <XXXjahn@tele2adsl.dk> posted:

>One more small thing. The " Thumbnail" of the 2 sculptures
> [...]
OK I see them now on the Danish side under CV (?).
Also there are thumbnails on that page that lead
to entirely different photos than the one shown in the thumbnail

MVH
JMJ

Fra : Lars Refslund

Dato : 05-12-03 00:32

Hej Joe

Takker for din konstruktive kritik, der er nogen ting som skal rettes og det
vil det blive hurtigst muligt.

Det er nu ikke mig som er den udøvende kunster, jeg er blot den der får lov
til at lave hjemmeside.

Den engelske udgave af siden bliver ikke opdateret i samme omfang som den
danske, det er et valg fra kunstnerens side, derfor vil der være en lille
variation imellem de to sider.

Hvis der skulle være nogen der kunne tænke sig en hjælpende hånd til at
opbygge en webside, stiller jeg mig gerne til rådighed, gode idéer og råd
behøver jo ikke koste noget.

Mvh Lars